Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glöm inte att uppdatera drivrutiner till din skrivare!


Pocahontas

Rekommendera Poster

Uppgraderar du operativsystemet, kan du behöva uppdatera skrivarens drivrutiner

 

 

Idag har jag kämpat med min HP-skrivare som har några år på nacken.

Fungerat utmärkt ihop med Mavericks, både när det gäller att skriva och skanna.

 

Utskrift fungerar bra när jag nu använder High Sierra i min nya iMac...men...

 

Inte behövt skanna förrän idag, och det ville sig inte riktigt, skannade, men gick inte att spara så det hamnade där jag ville (på skrivbordet)

Skulle skanna in viktiga dokument som skulle bifogas en ansökan till kommunens e-tjänst..

Man blev lite stressad kan lugnt säga..

 

Tänkte inte så långt som att jag behövde ladda hem nya drivrutiner, kom visserligen en häromdagen, som gick direkt till skrivaren och uppdatera något, (har aldrig hänt någon skrivare jag haft) men det berörde tydligen inte datorns drivrutiner.

 

Så jag hämtade efter mycket krångel, "HP Easy Start" och fick hem nya skriv/skanna-drivisar.

Fick starta om datorn t.o.m

 

Så nu fungerar allt, puh :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan nog variera vad man måste göra. Men det kan ändå vara en bra påminnelse förstås, om det skulle krångla jämfört med innan.

 

Jag har en tio år gammal Brother DCP-7030 (svartvit laser) som stöds från och med Mac OS X 10.2.4 (13 februari 2003!). Jag har bytt toner två gånger. Aldrig trumma.

 

De senaste åren har all nödvändig programvara installerats automatiskt efter att jag har anslutit skrivaren via USB. Både vad gäller utskrift, skanning och kopiering.

 

Man kan ladda ned manuellt också, förstås:

 

post-28798-0-65376500-1514999961_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...