Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Amazon music kör i gång


Alix

Rekommendera Poster

Heja, lappen71, vi är på samma våglängd! :D

 

 

Det är vi faktiskt väldigt ofta men jag säger det inte ;):D:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först nu har Apple Music upptäckt att jag är från Sverige och bombarderar mig med svensk musik :huh:

Jag röstar ner varenda låt för än så länge har AM missat vad jag gillar så får se vad som kommer först. Svensk musik som jag gillar eller att AM ger upp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bloggare eller vän har exakt samma musiksmak som mig så att jag blir överröst med spellistor där träffsäkerheten är 5-15% av musik som jag verkligen tycker om är slöseri med tid att gå igenom.

Den enda spellistan som har en träffsäkerhet högre är den AM specifikt skapar för mig.

Där håller jag med dig, på en Discover Weekley kanske jag hittar 2 låtar som är riktigt bra (av 30), men då är det ju ändå att jag hittat två låtar som jag annars kanske inte skulle ha upptäckt. :)

 

 

 

Det är som du säger att vi är olika som människor och jag är den typen som när jag hör en bra låt från en artist. Så måste jag gå igenom resten av dennes bibliotek för att se om det är mer låtar som är bra och organisera dom till spellistor.

Så om jag hör 20 bra nya låtar från nya artister under en vecka så förstår du vilken jobb det blir.

Jag gör som du, hittar jag en ny bra låt så lyssnar jag i regel igenom artisten. Jag har även en spellista som heter "Dump", där lägger jag låtar jag hittat som är bra som ska sorteras eller där en artist ska lyssnas mer på.

 

Man kan ju även följa en artist man tycker är bra så ser man när denne släpper nytt. Artisten man tycker är bra lägger också (i regel) upp egna spellistor med saker som hen gillar.

 

 

 

Pratade med en yngre arbetskamrat och han hade absolut inte det tänket.

Hörde han en bra låt så brydde han sig inte om att ta reda på vem det var eller om det finns fler bra låtar. Utan det enda han lyssnade på var dom spellistor som Spotify presenterade och när han hade lyssnat så gick han vidare med nya.

Något som skulle göra mig tokig med vetskapen att jag skulle kunna missa något

Ja, där är inte jag, jag vill veta mer som sagt. Men, din kollega är nog nya tidens konsument. Hur gammal är han?

 

 

Så visst praktiskt sett är det lättare att hitta bra musik nu eftersom man slipper åka till en affär. Men den mängd man blir presenterad är överväldigande. Hoppas du förstår vad jag menar.

Absolut! Samma sak med serier och serier. Galet utbud om man har Netflix, HBO och Viaplay (som jag har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja, lappen71, vi är på samma våglängd! :D

 

 

 

 

Det är vi faktiskt väldigt ofta men jag säger det inte ;):D:yeahbaby:

Åh, härligt att se att ni är överens. ;):wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Ja, där är inte jag, jag vill veta mer som sagt. Men, din kollega är nog nya tidens konsument. Hur gammal är han?

 

 

 

Vet inte men jag kallar det för Spotify-genertionen för han vet knappt vad kassett och LP är för något. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vet inte men jag kallar det för Spotify-genertionen för han vet knappt vad kassett och LP är för något. :D

Aha, då är han väl runt 25? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då är han väl runt 25? ;)

 

 

Gissningsvis.

Jag är då alla fall mycket mycket äldre :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Gissningsvis.

Jag är då alla fall mycket mycket äldre :superirriterad:

Född -71 eller bara randomsiffror i ditt alias?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Född -71 eller bara randomsiffror i ditt alias?

 

 

Varför skulle jag välja random nummer för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Varför skulle jag välja random nummer för ;)

Telly82 säger att han gör det (om han inte far med osanning).

 

Ja, då är du 9 år äldre än jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly82 säger att han gör det (om han inte far med osanning).

 

Ja, då är du 9 år äldre än jag. :D

 

 

Jag har väl dålig fantasi antar jag. Enklast med att ta året man är född.

Men inte 9 år klockare :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har väl dålig fantasi antar jag. Enklast med att ta året man är född.

Men inte 9 år klockare :hihihi:

Varken "klockare" eller klokare, antar jag. :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken "klockare" eller klokare, antar jag. :D;)

 

 

Vi säger väl båda två då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vi säger väl båda två då :D

Okej. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...