Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone X batteri.


vilnis

Rekommendera Poster

Hey! Har haft min iPhone X sedan den släpptes och har fått fabriksåterställa den två ggr då den blir galet varm och slukar batteri. Kan det ha o göra med trådlösa laddningsplattan från IKEA som jag laddar den med? Under tiden jag skrivit detta meddelande så har 3% batteri minskat.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När en iPhone blir varm och slukar batteri brukar det betyda att någon app har spårat ur och använder mycket CPU-kraft.

 

(När CPUn jobbar hårt blir telefonen varm och det går åt mycket ström.)

 

Tidigare kunde man under Inställningar -> Batteri se en lista på de appar som dragit mest ström nyligen, men det verkar ha försvunnit i nya iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare kunde man under Inställningar -> Batteri se en lista på de appar som dragit mest ström nyligen, men det verkar ha försvunnit i nya iOS.

iOS 11.2 har kvar funktionen under Batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey! Har haft min iPhone X sedan den släpptes och har fått fabriksåterställa den två ggr då den blir galet varm och slukar batteri. Kan det ha o göra med trådlösa laddningsplattan från IKEA som jag laddar den med? Under tiden jag skrivit detta meddelande så har 3% batteri minskat.. :(

 

 

Jag köpte en billiga trådlösladdare och själva laddaren blev tokvarm.

Kolla så det är laddaren och inte telefonen som alstrar värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
EmilioDahlberg
12/29/2017 på 04:39, vilnis säger:

Kan det ha o göra med trådlösa laddningsplattan från IKEA som jag laddar den med? Under tiden jag skrivit detta meddelande så har 3% batteri minskat

 

12/29/2017 på 20:14, SirKnasen säger:

Se till att ni använder Qi-certade laddare. Ikeas laddare är Qi-certade.

Du har rätt. Är du säker på att du använder en Qi-certifierad laddare? Och jag ser feedback från teknikforumet, version 11.2 har ett mycket stort batteriproblem. Om version 11.2 har problem, vänligen skicka appell till apple och vänta sedan på patchar från äpple.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...