Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Staingate - fläckig skärm


BeRo

Rekommendera Poster

Har lärt mig ett nytt ord - ”staingate”. Dvs Apples Retina skärmar kan tydligen tappa antireflexbehandlingen - fläckvis.
Hur pass vanligt är detta, och hur snart efter tillverkningen uppträde det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lärt mig ett nytt ord - ”staingate”. Dvs Apples Retina skärmar kan tydligen tappa antireflexbehandlingen - fläckvis.

Hur pass vanligt är detta, och hur snart efter tillverkningen uppträde det?

 

 

Två frågor som är helt omöjlig att svara på.

Hur pass vanligt vet bara Apple,och när det uppträder beror helt på hur användaren behandlar skärmen.

Vissa märkte av att tangenterna fick det att försvinna,andra inte utan det uppkom genom när dom rengjorde skärmen.

Men Apple har förlängt gratis byte till 4år från inköps datum.

https://www.macrumors.com/2017/11/17/apple-extends-free-staingate-repairs/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Två frågor som är helt omöjlig att svara på.

Hur pass vanligt vet bara Apple,och när det uppträder beror helt på hur användaren behandlar skärmen.

Vissa märkte av att tangenterna fick det att försvinna,andra inte utan det uppkom genom när dom rengjorde skärmen.

Men Apple har förlängt gratis byte till 4år från inköps datum.

https://www.macrumors.com/2017/11/17/apple-extends-free-staingate-repairs/

Tack - men det var ju ändå ett bra försök! Fick erbj. om att köpa en dylik dator igår. Hade aldrig hört om fenomenet förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta som har mac av de här modellerna har inga som helst problem med "staingate". En liten andel av användarna har drabbats av problemet. (Hur många vet som sagt bara Apple.)

 

Jag har själv en MBP 2015 som finns på staingate-listan men har inte märkt några som helst tecken på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rengör bara med apple duken som kom med och lägger sen duken mellan skärmen och tangentbordet när jag stänger locket, så jag har klarat mig än sålänge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnat in min 2ggr och fått skärmen utbytt gratis, MacBook Pro Late 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rengör bara med apple duken som kom med och lägger sen duken mellan skärmen och tangentbordet när jag stänger locket, så jag har klarat mig än sålänge. :)

 

Det ska inte behöva "daltas" med skärmar till datorer i det här prispannet... visst, rengör med för ändamålet riktig fiberduk och andra standard föreskrifter ska räcka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2017-12-29 på 03:14, mixxon säger:

 

Det ska inte behöva "daltas" med skärmar till datorer i det här prispannet... visst, rengör med för ändamålet riktig fiberduk och andra standard föreskrifter ska räcka!

Var någonstans lämnade du in din dator och hur länge sedan var detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-03-04 på 15:55, Atinpapo säger:

Var någonstans lämnade du in din dator och hur länge sedan var detta?

Lämnade in den på en certifierad Apple-verkstad. Senaste gången var i höstas någongång... änsålänge är allt frid och fröjd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...