Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka mail från ett alias


Mons

Rekommendera Poster

Jag använder Apple Mail i min MacBookPro, iPad och iPhone.

 

Min offentliga mailadress är av typen xxxx@frisksport.se

 

Den har fram till nu pekat på min xxxx@yahoo.se

 

men i dagarna har jag bytt så att den pekar på min xxxx@icloud.com

 

Då uppstod problem med att skicka från min xxxx@frisksport.se

 

post-5966-0-81574000-1514399432_thumb.jpg

 

När jag kollar inställningarna har jag gjort samma i iCloud som i Yahoo

 

post-5966-0-94172900-1514399488_thumb.jpg

 

post-5966-0-92553200-1514399501_thumb.jpg

 

Jag vill gärna kunna skicka och ta emot mail via min xxxx@frisksport.se som jag kunnat göra via Yahoo. Är detta möjligt i iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet kan man inte använda andra domäner med iCloud Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att i iCloud-mejlen ta emot eller skicka på annan e-post än iCloud. Det går absolut att använda alias i iCloud, men det ska då vara ett iCloud-alias och det ställs in på webbsidan för iCloud (www.icloud.com).

Det du kan göra är att ställa in ett konto för xxxx@frisksport.se, då kan du ta emot och skicka via @frisksport.se. Eller så ställer du in på din mejl hos @frisksport.se att den vidarebefordrar all mejl till din iCloud-mejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla Mobile Me (föregångaren till iCLoud) hade en funktion där Mobile Me kunde hämta in mejl via POP från ett annat e-postkonto / e-post server. Då fick man ange lösenord och serveruppgifter för det kontot i Mobile Me, men det finns inte i iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägger du inte upp xxxx@frisksport.se som ett eget konto i Mail?

 

Jag själv har två konton upplagda i Mail och min sambo ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägger du inte upp xxxx@frisksport.se som ett eget konto i Mail?

 

Jag själv har två konton upplagda i Mail och min sambo ett.

 

Nu hänger jag inte med riktigt

xxxx@frisksport.se finns inte som konto utan pekar till mitt iCloud-konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

xxxx@frisksport.se finns inte som konto utan pekar till mitt iCloud-konto

Varför gör du på det viset? Varför inte låta xxxx@frisksport.se INTE peka på något och lägga upp det som ett nytt konto i Mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör du på det viset? Varför inte låta xxxx@frisksport.se INTE peka på något och lägga upp det som ett nytt konto i Mail?

xxxx@frisksport.se är en pekare som jag haft i många år. Genom åren har den pekat på Telia, comhem, Yahoo och nu iCloud. Det har aldrig varit något problem förrän nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

xxxx@frisksport.se är en pekare som jag haft i många år. Genom åren har den pekat på Telia, comhem, Yahoo och nu iCloud. Det har aldrig varit något problem förrän nu

Ja, den biten förstår jag.

 

Men vad jag inte förstår är varför du vill ha den som pekare och därmed blanda den e-posten med din övriga e-post i samma inkorg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den biten förstår jag.

 

Men vad jag inte förstår är varför du vill ha den som pekare och därmed blanda den e-posten med din övriga e-post i samma inkorg.

Jag vet inte om jag är otydlig. Jag har en adress som alla känner till och som jag vill fortsätta ha dvs xxxx@frisksport.se

Det är bara en pekare som erbjuds av Svenska Frisksportförbundet.

Jag vill kunna skicka och ta emot Mail från den adressen och det har jag alltid gjort med hjälp av de olika bredbandsleverantörer jag haft och dessutom Yahoo. Nu tänkte jag skrota min Yahoo-adress men det tycks inte gå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är otydlig. Jag har en adress som alla känner till och som jag vill fortsätta ha dvs xxxx@frisksport.se

Det är bara en pekare som erbjuds av Svenska Frisksportförbundet.

Jag vill kunna skicka och ta emot Mail från den adressen och det har jag alltid gjort med hjälp av de olika bredbandsleverantörer jag haft och dessutom Yahoo. Nu tänkte jag skrota min Yahoo-adress men det tycks inte gå

 

Ja, du har en adress som alla känner till och som du vill behålla.

 

Men varför kan du inte lägga den adressen på frisksportens mail-server? De har väl ett webbhotell till sin hemsida? Webbhotellet erbjuder väl e-post-server till sina kunder (frisksport.se, bland andra)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...