Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa mer information direkt i finder?


cefa

Rekommendera Poster

Hej!

I finder när man klickar på en bilder så får man upp en förhandsgranskning med information direkt i findern där man t.ex kan se namnet, storleken och måtten på bilden.
Om jag sedan högerklickar och väljer "Visa info" så får man ju upp ett fönster med mer information om bilden.

Jag är ute efter att få informationen "Enhetsmodell" från "Visa info" att visas under förhandsgranskningen av bilden i finder. Är detta möjligt!
Ganska irriterande att för varje bild behöva gå in i "Visa info" för att få tag på denna information.

Jag sorterar min bilder manuellt i mappar beroende på om det är jag som tagit bilden eller om det är en bild som jag fått skickat till mig från min fru, far etc och detta vore det enklaste sättet att separera bilderna på då vi alla har olika telefoner.

Hoppas någon kan lösa mitt problem och hoppas jag fått in denna fråga i rätt forum annars får någon admin gärna flytta på den.

Tacksam för svar!
MVH: Kim Cefa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sedan högerklickar och väljer "Visa info" så får man ju upp ett fönster med mer information om bilden.

 

// ... //

 

Ganska irriterande att för varje bild behöva gå in i "Visa info" för att få tag på denna information.

Finns säkert bra bild/album-program där man kan söka/sortera på Exif- info.

 

Du lan göra det lite enklare för dig och använda kortkommandon, istället för att högerklicka och sen välja...

 

cmd+I öpnnar inforutan åt dig på en gång.

 

Markerar du fler samtidigt öppnas fler fönster. Fö samlad info om flera - håll ned opt... (opt+cmd+I)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en smart mapp i Finder som innehåller alla relevanta bilder tagna med en kamera mm. Ungefär som en avancerad sökning med Spotlight. Sedan kan du spara den smarta mappen, som bara är en sökfråga, eller kopiera/flytta filerna i sökträffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...