olsson-dahl Postad 22 december, 2017 Share Postad 22 december, 2017 Hej!Jag kör en iMac med OSX 10.11.6 Plötsligt slutade Mail att fungera som har gått bra tidigare. Jag raderade kontot och försökte sedan lägga upp ett nytt igen. Min leverantör är Bredbandsbolaget. Enligt kontakt med deras support ska användarnamnet vara min e-adress + lösen som jag fått av dem. Men Apple-mail lägger inte upp ett nytt IMAP-konto med dessa uppgifter. Jag kommer aldrig längre än till första dialogrutan där användarnamn och lösen skrivs in.Sedan står den och snurrar ett bra tag för att sedan meddela att kontot inte kunde skapas. (Apple Mail version 9,3). Bifogar en dump på dialogrutan som jag inte kommer förbi.MvhTommy OlssonVästerås Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 22 december, 2017 Share Postad 22 december, 2017 Ingen skärmdump. Apples Mail kan dock bete sig besynnerligt då och då. För mig funkar det än, peppar, peppar. Du kan testa Thunderbird i stället. Felsökning i Apples Mail brukar aldrig leda någon vart. Du kommer kanske att få svar här av typen ”Mail funkar fint för mig” men det hjälper ju inte dig. Lycka till! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olsson-dahl Postad 22 december, 2017 Författare Share Postad 22 december, 2017 Hej! Jag kör en iMac med OSX 10.11.6 Plötsligt slutade Mail att fungera som har gått bra tidigare. Jag raderade kontot och försökte sedan lägga upp ett nytt igen. Min leverantör är Bredbandsbolaget. Enligt kontakt med deras support ska användarnamnet vara min e-adress + lösen som jag fått av dem. Men Apple-mail lägger inte upp ett nytt IMAP-konto med dessa uppgifter. Jag kommer aldrig längre än till första dialogrutan där användarnamn och lösen skrivs in. Sedan står den och snurrar ett bra tag för att sedan meddela att kontot inte kunde skapas. (Apple Mail version 9,3). Bifogar en dump på dialogrutan som jag inte kommer förbi. Mvh Tommy Olsson Västerås Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 22 december, 2017 Share Postad 22 december, 2017 Testat att starta om dator och router? gör en säker start på datorn, starta sen om igen och försök på nytt att skapa nytt mailkonto Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olsson-dahl Postad 22 december, 2017 Författare Share Postad 22 december, 2017 Testat att starta om dator och router? gör en säker start på datorn, starta sen om igen och försök på nytt att skapa nytt mailkonto Japp, omstart av dator och router har testats. Ingen framgång. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stereotypen Postad 22 december, 2017 Share Postad 22 december, 2017 Verkar ju vara så att servrarna inte ger svar, därför får du meddelandet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 23 december, 2017 Share Postad 23 december, 2017 Mejlen får alltså inte kontakt med servern. Kan det vara DNS fel? Fungerar internet i övrigt? Fungerar den mejlen och lösenordet om du går in på den webbmejl som tillhör kontot? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olsson-dahl Postad 23 december, 2017 Författare Share Postad 23 december, 2017 Internet funkar som det ska.Jag kan logga in på Bredbandsbolagets webmail utan problem och läsa och skicka mail därifrån.Och det märkliga är att allt funkar klockrent på min iPad + iPhone och min iMac 27" på jobbet, men INTE på min iMac version 2011 hemma. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattis.se Postad 23 december, 2017 Share Postad 23 december, 2017 Kan ju vara värt att testa att lägga in din mejladress även som användarnamn. På din skärmdump ser det ut som att du inte har gjort det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olsson-dahl Postad 23 december, 2017 Författare Share Postad 23 december, 2017 Det är redan gjort. Ingen framgång där heller. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.