Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra bilder från MacBook Pro till en extern hårddisk.


Simmpaynwa

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Är en ny användare av MacBook Pro, gick från min Acer till MacBook Pro nu i höstas. Det har då gett mig en del frågor, en fråga som jag inte lyckas hitta något svar på är om det går att överföra bilder ifrån bildbiblioteket på MacBooken till en extern hårddisk. Om detta går, vilket jag tycker att det borde göra, hur ska jag gå tillväga?

 

Väldigt tacksam om någon vänlig själ vill hjälpa mig, tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Är en ny användare av MacBook Pro, gick från min Acer till MacBook Pro nu i höstas. Det har då gett mig en del frågor, en fråga som jag inte lyckas hitta något svar på är om det går att överföra bilder ifrån bildbiblioteket på MacBooken till en extern hårddisk. Om detta går, vilket jag tycker att det borde göra, hur ska jag gå tillväga?

 

Väldigt tacksam om någon vänlig själ vill hjälpa mig, tack på förhand.

 

Vill du ha bildbiblioteket på en extern hårddisk? Dvs inga bilder i datorn. Eller vill du ha bilderna på två ställen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Är en ny användare av MacBook Pro, gick från min Acer till MacBook Pro nu i höstas. Det har då gett mig en del frågor, en fråga som jag inte lyckas hitta något svar på är om det går att överföra bilder ifrån bildbiblioteket på MacBooken till en extern hårddisk. Om detta går, vilket jag tycker att det borde göra, hur ska jag gå tillväga?

 

Väldigt tacksam om någon vänlig själ vill hjälpa mig, tack på förhand.

Om du vill exportera bilderna från Bilder-biblioteket till en extern hårddisk, så är det bara att markera bilderna inuti Bilder, sen välja Arkiv - Exportera och där leta upp din externa hårddisk som du redan har kopplat in.

 

Observera en sak - hårddisken behöver vara formaterad enligt ett format som Mac kan skriva till. Dvs Apples eget format eller ex FAT. Mac kan inte skriva till NTFS-hårddiskar. Om hårddisken inte är i ett format som Mac kan skriva till så behöver du först formatera hårddisken till Apple-format med programmet Skivverktyg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
2017-12-20 på 14:22, Raphael säger:

Om du vill exportera bilderna från Bilder-biblioteket till en extern hårddisk, så är det bara att markera bilderna inuti Bilder, sen välja Arkiv - Exportera och där leta upp din externa hårddisk som du redan har kopplat in.

 

 

Finns bilderna kvar på Maten efter exporten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen ”exportera” raderar inte några bilder, utan gör en ny kopia utanför programmet Bilder, i det format som man vill. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Om jag vill ta bort gamla filer på en ext hårddisk som varit använd som Time Mach, hur gör jag då?

Får meddelande att det inte går när den är säkerhetsskyddad, även om jag låser upp låser upp lilla låsikonen..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, gmac säger:

Om jag vill ta bort gamla filer på en ext hårddisk som varit använd som Time Mach, hur gör jag då?

Får meddelande att det inte går när den är säkerhetsskyddad, även om jag låser upp låser upp lilla låsikonen..

 

Ska du rensa bort ALLT så formaterar du den i Skivverktyg

https://support.apple.com/sv-se/HT208496

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, gmac säger:

Nej, inte allt, bara vissa gamla filer, för att få mer utrymme. Det är ingen skillnad om jag kopplar den till en annan mac heller?

 

De gamla filerna du vill ta bort, är de en del av TM-backupen eller ligger de separat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, gmac säger:

En del av TM backup ,ja

Får upp detta , går inte att ta bort, se skärmklipp.227138349_Skarmklipp2019-03-1217_09_09.png.1624170358bb80148335bafd38a16671.png

Det verkar inte som om du följer instruktionerna, utan försöker på något annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är filerna låsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska inte vara och pilla i en TM-backup på det sätt du gör.

Lider du av utrymmes brist köp en större hdd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Pocahontas säger:

Är filerna låsta?

Nej, de går att öppna, medd enl ovan kommer upp när jag vill radera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så småningom, när disken är full, raderar Time Machine de äldsta filerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...