MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Simmpaynwa

Överföra bilder från MacBook Pro till en extern hårddisk.

Rekommendera Poster

Tjena!

Är en ny användare av MacBook Pro, gick från min Acer till MacBook Pro nu i höstas. Det har då gett mig en del frågor, en fråga som jag inte lyckas hitta något svar på är om det går att överföra bilder ifrån bildbiblioteket på MacBooken till en extern hårddisk. Om detta går, vilket jag tycker att det borde göra, hur ska jag gå tillväga?

Väldigt tacksam om någon vänlig själ vill hjälpa mig, tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Är en ny användare av MacBook Pro, gick från min Acer till MacBook Pro nu i höstas. Det har då gett mig en del frågor, en fråga som jag inte lyckas hitta något svar på är om det går att överföra bilder ifrån bildbiblioteket på MacBooken till en extern hårddisk. Om detta går, vilket jag tycker att det borde göra, hur ska jag gå tillväga?

Vill du ha bildbiblioteket på en extern hårddisk? Dvs inga bilder i datorn. Eller vill du ha bilderna på två ställen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Om du vill exportera bilderna från Bilder-biblioteket till en extern hårddisk, så är det bara att markera bilderna inuti Bilder, sen välja Arkiv - Exportera och där leta upp din externa hårddisk som du redan har kopplat in.

Observera en sak - hårddisken behöver vara formaterad enligt ett format som Mac kan skriva till. Dvs Apples eget format eller ex FAT. Mac kan inte skriva till NTFS-hårddiskar. Om hårddisken inte är i ett format som Mac kan skriva till så behöver du först formatera hårddisken till Apple-format med programmet Skivverktyg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2017-12-20 på 14:22, Raphael säger:

Om du vill exportera bilderna från Bilder-biblioteket till en extern hårddisk, så är det bara att markera bilderna inuti Bilder, sen välja Arkiv - Exportera och där leta upp din externa hårddisk som du redan har kopplat in.

Finns bilderna kvar på Maten efter exporten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funktionen ”exportera” raderar inte några bilder, utan gör en ny kopia utanför programmet Bilder, i det format som man vill. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu