Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud, hur funkar det?


jan.s

Rekommendera Poster

Jag har tre datorer där skrivbord och dokument lagras i icloud. I en av dessa blev jag uppmanad att logga ur och sedan in. I samband med urloggningen sparade denna dators dokument och skrivbord lokalt i min hemmamapp.

 

När jag sedan loggade på icloud igen i dator 3 och dessutom slog på att dokument och skrivbord ska lagras i icloud förväntade jag mig att dokumenten och skrivbord som kan ses i de två andra datorerna även nu skulle ses i den tredje. Det trodde jag var vitsen med denna funktion men icke sa' Nicke.

Tomt.

 

Så frågan är:

1. Varför? Hur ska jag göra för att se dokument och skrivbord som ses i 1 och 2 i 3an?

2. Om jag nu uppdaterar dokument och skrivbord i den tredje datorn, från den lokalt skapade kopian....Vad händer om jag lägger till ett dokument i dator 1 eller 2? Kan detta ses i dator 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kan jag inte se ett antal bilder som lagts till i icloud i dator 1 (kan ses när jag loggat på icloud) i dator 3. Men däremot tidigare tagna..Mysko..Någon som har en förklaring eller förslag till fix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla först så att alla dina enheter som använder iCloud syns under Inställningar - Mina enheter på ww.icloud.com. Alla dina tre datorer ska finnas där. Av din beskrivning misstänker jag att din tredje dator inte dyker upp där. Se till så den datorn använder samma Apple ID som de andra. Dokument och Skrivbordet ska finnas i iCloud drive. Så gå in på iCloud drive och kolla att de finns där. Notera att du kan ha max 10 enheter auktoriserade för Apple ID. Kan det vara så att du tidigare har haft enheter med samma Apple ID men som du inte längre använder men som inte är borttagna från iCloud eller iTunes/App Store?


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, alla enheter (även dator nr 3) finns under inställningar i centrala icloud.com. Samma Apple-id används i samtliga datorer (gissar att de annars inte dykt upp under inställningar..). Jorå, dokument och skrivbord finns centralt.

I icloud finns 6 enheter registrerade. Förutom de tre datorerna, en atv, en iphone och en ipad. Eftersom det är dessa 6 som finns registrerade i icloud är det knappast problemet. Itunes. Fyra enheter är definierad/auktoriserade..

 

Slog av lagringen av bilder för att ist aktivera bildström. De ny dyker inte upp så jag skall testa med en (säker) omstart. Thx så länge Raphael.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort en säker start, same same..Du är troligen på rätt spår att den tredje datorn, av någon anledning, trots inställningarna i centrala icloud säger att det är rätt, inte uppfattats/registrerats korrekt. Så jag gör om det om du inte har något annat förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:galetglad: Tack, nu funkar det. Under inställningar-icloud-kontodetaljer fanns mer än 10 datorer registrerade. Så jag tog bort onödiga så det blev 7 st. Uppdaterade sedan från Sierra till HS och fick Bilder att funka. Slog sedan på icloud för dokument och skrivbord och gick och lade mig. Nu på morgonen är det ok igen. Mange tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott! Då var det som jag misstänkte, att över 10 var auktoriserade och fanns kvar i systemet. Bra det fungerar nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...