Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget startljud på min nya iMac


Pocahontas

Rekommendera Poster

Som grädde på moset; både känna och vara! :)

Precis. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar 's Startup Chime. Kommer alltid vilja höra det! Lite som ett legacy som förs vidare från generation till generation...

 

- En tyst Mac är nästan som att dom glömt var dom kommer ifrån....

 

PS. WALL-E har ju också samma ljud - Och det är såå sjukt tufft att han har samma ljud som ens dator liksom!!! Hi-Tech 2.0 Deluxe Future Upgrade!

 

:laserbok::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara så tyst och diskret som du själv vill ha det. Fullt inställningsbart. :yeahbaby:

 

Tyvärr inte. Om man gör något alls ljudrelaterat (t.ex. kopplar in och ur hörlurar) så återställer macOS på min mac (2015) startljudet till att vara högsta volym.

 

Hade man kunnat en gång för alla ställa in startljudet till att vara tyst och diskret, och macen sedan behållit den inställningen så hade startljudet inte varit så irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tyvärr inte. Om man gör något alls ljudrelaterat (t.ex. kopplar in och ur hörlurar) så återställer macOS på min mac (2015) startljudet till att vara högsta volym.

 

Hade man kunnat en gång för alla ställa in startljudet till att vara tyst och diskret, och macen sedan behållit den inställningen så hade startljudet inte varit så irriterande.

 

Här är lösningen: http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/software.en.html

Arcana StartupSound.prefPane beta 1 har funkat osvikligt sedan ca 2003 (Mac OS X 10.2). Version 1.1 beta har jag haft installerat på ett 10-tal Macar sedan 2009. Det är den senaste tillgängliga versionen. Den har följt med alla systemversionerna fram till dagens High Sierra och aldrig felat. Den reglerar uppstartljudets volym separerat från Macens Ljudinställningar och även stänger av det, om man av någon anledning vill få helt tyst på det.

Underligt att ingen av experterna på forumet har tipsat om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är lösningen: http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/software.en.html

Arcana StartupSound.prefPane beta 1 har funkat osvikligt sedan ca 2003 (Mac OS X 10.2). Version 1.1 beta har jag haft installerat på ett 10-tal Macar sedan 2009. Det är den senaste tillgängliga versionen. Den har följt med alla systemversionerna fram till dagens High Sierra och aldrig felat. Den reglerar uppstartljudets volym separerat från Macens Ljudinställningar och även stänger av det, om man av någon anledning vill få helt tyst på det.

Underligt att ingen av experterna på forumet har tipsat om det...

Underligt? Jag med mitt minne? ;)

 

Jag har själv använt det, men det var evigheter sedan. Nu letade jag upp det på en gammal dvd-skiva (snart 12 år!). Se dump som bevis! :P

 

post-28798-0-21971700-1513849982.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är lösningen: http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/software.en.html

Arcana StartupSound.prefPane beta 1 har funkat osvikligt sedan ca 2003 (Mac OS X 10.2). Version 1.1 beta har jag haft installerat på ett 10-tal Macar sedan 2009. Det är den senaste tillgängliga versionen. Den har följt med alla systemversionerna fram till dagens High Sierra och aldrig felat. Den reglerar uppstartljudets volym separerat från Macens Ljudinställningar och även stänger av det, om man av någon anledning vill få helt tyst på det.

Underligt att ingen av experterna på forumet har tipsat om det...

 

Websiten du länkar till känns inte så enormt seriös (typen av adress) och det känns som att projektet har dött. Se senaste nyheterna (skärmdump bifogas)

 

post-66583-0-80666800-1513855687_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...