Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hibernate restore error på iMac 27" 2017


DruttenSE

Rekommendera Poster

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Hej

Tack för tipset, ska titta om jag ser något, det vore sorgligt om micken skulle trasigt på något sätt.

Historien forsätter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll var du köpt den utan du kan lämna in den direkt till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har jag använt Audacity för att spela in från micken och ni kan själv hör hur det låter genom jag laddar upp en liten mp3 fil

 

Det låter som micken har hamnat snett och ligger mot datorn, för knackar på datorn så hörs det högt.

 

Kolla själv

 

:superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Hej

Nu har jag använt Audacity för att spela in från micken och ni kan själv hör hur det låter genom jag laddar upp en liten mp3 fil

 

Det låter som micken har hamnat snett och ligger mot datorn, för knackar på datorn så hörs det högt.

 

Kolla själv

 

:superirriterad:

Hur skulle var om jag sände med filen också! :totaltgalen:

test av mick.mp3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har datorn kommit till mcare och har lagat den.

Dom skriver att kabeln till mikrofonen att den inte satt rätt, därför blev ljudet som det blev och felet hade troligen uppstått när dom satt dit det nya moderkortet.

 

Slavr med andra ord men det är mänskligt att fela, men det är väldigt irriterande.

 

Nu får vi se när jag får den, kanske imorgon, vem vet.

 

Skriver jag inte mera så betyder det att datorn fungera utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu har datorn kommit till mcare och har lagat den.

Dom skriver att kabeln till mikrofonen att den inte satt rätt, därför blev ljudet som det blev och felet hade troligen uppstått när dom satt dit det nya moderkortet.

 

Slavr med andra ord men det är mänskligt att fela, men det är väldigt irriterande.

 

Nu får vi se när jag får den, kanske imorgon, vem vet.

 

Skriver jag inte mera så betyder det att datorn fungera utan problem.

Jäklar vad trist, lider med dig. Jag hade varit skogstokig om min dator strulade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad trist, lider med dig. Jag hade varit skogstokig om min dator strulade.

 

Hej

Visserligen skulle man bli tokig, men det är ju bara en maskin och den energin lägger ut på att bli förband kan lägga på något annat.

 

Jag sitter inte i sjön när det gäller datorer, jag har en MacBook Pro med touchbar som arbetsdator så den tog jag hem och i vardagsrummet har jag en Mac mini kopplad till teven, så helt dator lös är jag inte.

Men irriterad är jag ändå, så det är bara att andas djupt och lugnt, samt tänka på sin happy place.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Visserligen skulle man bli tokig, men det är ju bara en maskin och den energin lägger ut på att bli förband kan lägga på något annat.

 

Jag sitter inte i sjön när det gäller datorer, jag har en MacBook Pro med touchbar som arbetsdator så den tog jag hem och i vardagsrummet har jag en Mac mini kopplad till teven, så helt dator lös är jag inte.

Men irriterad är jag ändå, så det är bara att andas djupt och lugnt, samt tänka på sin happy place.

Nä, dumt att stressa upp sig, men jag var riktigt tuff i min kommunikation med Apple när de slarvade bort min dator i somras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

En konstig uppdatering på vad som hänt min iMac fel nummer 2.

Datorn som ni har läst har haft mikrofon problem, vilket berodde på att dom inte hade satt dit kabeln rätt.

Det är mänskligt att fela, men det är inte där konstigheterna är, utan transporten.

 

Så här ligger det till, eftersom jag inte vill lämna in datorn på lagershopen, p.g.a att dom hade datorn stående på hyllan i vecka samt lagerchefen så vill jag sända den själv till Mcare, som ligger på Hammarby kaj 6 i Stockholm.

 

Jag bor 2 mil där ifrån, i Handen som ligger i Haninge.

När datorn är klar så tror man att den skall sändas till mig alltså resa på två mil.

Vad händer, jo när jag ringer Mcare så har dom sänt den till Bårås?

Jag får kollunummer, vilket jag kan kolla var den är.

Då visar det sig att den här datorn har fått en resa på nära hundar mil, på en postnord lastbil.

 

Från Mcare, Hammarby kaj 6 till Nacka, Segeltorp, Göteborg Östra sedan Bårås, där Netonnet har service center, där man sätter på en ny adress lapp med min adress på och som åker samma dag från Bårås till Jönköping till Segeltorp och sedan till Haninge där man konstatera att jag är inte ett förtag?

 

Vilket gör att jag får datorn först i morgon den 7/2.

Kanske :whistling:

 

Nu kommer frågan!

Varför den extra nästa 100 mil extra transport?

Var tänkte Netonnet när man gjorde så här?

Ska man inte tänka på miljön, eller sk-ter man i den?

 

Det skulle inte förvåna mig när datorn kommer att det skramlar om den och att skärmen är trasig.

 

Skriver jag inte mera så betyder det att allt är frid och fröjd eller..................?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...