Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man ta bort dessa filer och vad är dom för något ?


Niklasf81

Rekommendera Poster

Hej jag har något som tar stor plats på hårdisken har jag sett, kan man ta bort detta innehåll antar det är Outlook filer men sparas det lokalt hade för mig det sparades externt ex one.com där jag har mail kontot?

 

 

post-81276-0-61317500-1512568055_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en lokal kopia av all din e-post, så datorn ska slippa tanka ner allt varje gång du vill söka, exempelvis.

Så, nej, du ska inte ta bort detta.

 

I Apples Mail kan man ta bort bilagorna du inte behöver mera (för att spara plats). Du kan ju kolla om Outlook har den möjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en lokal kopia av all din e-post, så datorn ska slippa tanka ner allt varje gång du vill söka, exempelvis.

Så, nej, du ska inte ta bort detta.

 

I Apples Mail kan man ta bort bilagorna du inte behöver mera (för att spara plats). Du kan ju kolla om Outlook har den möjligheten.

Tack så mycket för ett snabbt svar :) jag är helt novis på detta men något äter minne på datorn och jag undrar i sånt fall hur jag kan ha över 105 gig på system, men på program enbart 12 gig kan man se vad det är som tar sån plats på system sidan för att kanske kunna ta bort något jag stoppade in 128 gig flachminne igår och då hade jag 8 gig på disken och började fylla det nya minnet med saker men nu är minnet nere på 900mb ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemet skapar cache-filer av olika slag, för att snabba upp datorn. Dessa tar plats.

Om du har dåligt med RAM så skapas en växelfil på disken. Den tar plats.

 

128 GB är (tyvärr) alldeles för litet idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbart är att TS inte kan synka Outlook med bilagor till en dator som har en SSD på 128 GB, det går bara inte om bilagorna tar så stor plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...