Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funktion som amerikanska tangentbordet?


Excalibur-

Rekommendera Poster

Någon som vet om Sveriges tangentbord kommer få samma funktion som det Amerikanska.

Då tänker jag på ordförslag som ges innan man börjat skriva något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte med tangentbordet att göra, utan det språk som datorn är inställd på och det språk du skriver i.

Det svenska språket är för litet och har för svår/oregelbunden grammatik för att Apple ska lägga någon tid på detta. Bara rättstavningen lämnar en hel del att önska, särskilt vad gäller sammansatta ord och ändelser och då har rättstavning i datorer funnits i decennier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte med tangentbordet att göra, utan det språk som datorn är inställd på och det språk du skriver i.

Det svenska språket är för litet och har för svår/oregelbunden grammatik för att Apple ska lägga någon tid på detta. Bara rättstavningen lämnar en hel del att önska, särskilt vad gäller sammansatta ord och ändelser och då har rättstavning i datorer funnits i decennier.

 

Då fårstår jag, tråkigt, då det är en funktion jag verkligen saknar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då fårstår jag, tråkigt, då det är en funktion jag verkligen saknar

Du kan ladda ned och använda Googles tangentbord på din Iphone och därmed få den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ned och använda Googles tangentbord på din Iphone och därmed få den funktionen.

 

 

Hur fungerar Googles tangenbord? Skickar det allt man skriver till Googles servrar för hitta förslagen? (Google tycker ju i andra sammanhang om att samla in information om användarna...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar Googles tangenbord? Skickar det allt man skriver till Googles servrar för hitta förslagen? (Google tycker ju i andra sammanhang om att samla in information om användarna...)

Det är helt okej att inte gilla sådant* och då kan man avstå. Svaret var dock riktat till en person som saknade möjligheten att välja ord vilket man kan om man använder Googles tangentbord. Själv använder jag det inbyggda tangentbordet och dikterar huvudsakligen.

 

*

”Sekretess
Vi vet att det du skriver på mobilen är privata saker. Därför har vi utformat Gboard så att privat information ska förbli privat.
Detta skickas till Google när du använder Gboard:
• Dina sökningar med Gboard skickas till Googles webbservrar så att du kan få sökresultat.
• Dessutom skickas användningsstatistik till Google från Gboard så att vi ser vilka funktioner som används oftast och kan felsöka problem om appen kraschar.
• Om du använder mikrofonen i Gboard skickas röstinmatningarna till Google för transkribering.
Detta skickas inte till Google när du använder Gboard:
• Förutom det du söker efter och röstinmatningarna skickas ingenting du skriver med Gboard till Google. Det gäller vare sig du skriver ditt lösenord eller chattar med någon.
• Orden du skriver sparas på enheten så att du kan få hjälp med stavningen och förslag på sökningar som du kan vara intresserad av i Gboard. Varken Google eller andra appar har tillgång till den här informationen och den kan tas bort när som helst.
• Om du har aktiverat kontaktsökning i Gboards sökinställningar kan Gboard söka bland kontakterna på enheten så att du enkelt kan dela. Inga sådana sökfrågor skickas till Google.”
PS. Det där får man väl tro på om man vill eller inte. Jag kan omöjligt uttala mig om hur det fungerar i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...