Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Macjanne

LÖST Problem med iCloud efter ändring av Apple-ID

Rekommendera Poster

Macjanne

Min gamla e-post ska försvinna så jag passade på att ändra adressen i mitt Apple-ID.

Det fungerar på det sättet att jag kan gå in med webbläsare på icloud.com och logga in.

Tyvärr verkar datorn inte förstå att jag ändrat utan har börjat efterfråga lösenord till mitt Apple-ID, och då med min gamla e-post. Skriver jag in lösenordet (det har jag inte ändrat) så står datorn och snurrar och inget händer.

Hur ska jag få datorn att uppdatera Apple-ID?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Min gamla e-post ska försvinna så jag passade på att ändra adressen i mitt Apple-ID.

Det fungerar på det sättet att jag kan gå in med webbläsare på icloud.com och logga in.

Tyvärr verkar datorn inte förstå att jag ändrat utan har börjat efterfråga lösenord till mitt Apple-ID, och då med min gamla e-post. Skriver jag in lösenordet (det har jag inte ändrat) så står datorn och snurrar och inget händer.

Hur ska jag få datorn att uppdatera Apple-ID?

Vilken webbläsare? Testa att rensa webbinformation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TB-000

Om jag förstått det rätt så är det email-adressen som identifierar AppleID.

Om jag förstod frågeställaren rätt så är datorn inloggad på det gamla AppleIDt (med den gamla email-adressen).

Jag tror att du behöver logga ut din dator från ditt gamla AppleID och logga in med ditt nya.

Gå till  → Systeminställningar... → iCloud

Väl sedan "Logga ut" och logga sedan in med ditt nya AppleID.

Programmen iTunes och iBooks har egen inloggning så även där behöver du logga ut det gamla och logga in det nya.

I iTumes hittar du menyn Konto → Logga ut...

I iBooks hittar du menyn Affär → Logga ut

Redigerad av TB-000

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Raphael

Japp, man måste logga ut först från det gamla och sen logga in med det nya för att datorn ska förstå ändringen. Detta gäller även andra enheter som t ex iPone.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Macjanne

Japp, man måste logga ut först från det gamla och sen logga in med det nya för att datorn ska förstå ändringen. Detta gäller även andra enheter som t ex iPone.

Tack, det låter logiskt. Har testat det när problemet började och då fungerade det inte. Då provade jag att starta om och då la datorn av.... Fast det gick att åtgärda, så jag försöker väl med ut- och inloggning igen.

https://forum.macworld.se/topic/183920-macbook-pro-2012-staenger-av-sig-vid-start/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Macjanne

Jag tror att du behöver logga ut din dator från ditt gamla AppleID och logga in med ditt nya.

Tack, det fungerade bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...