Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viktigaste programmen?


Freeedrik

Rekommendera Poster

Hej! Jag har precis återställt min Air, och undrar vilka program man ska ta hem för att inte sinka den mot skit? Adblocker? popups etc etc.

 

Ska tillägga att jag är helt ny på Mac och inte så kunnigg på datorer över lag!

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ublock origin till webbläsaren. Appcleaner, The Unarchiver, ImageOptim, VLC.

Homebrew i Terminalen och via den youtube-dl och svtplay-dl, m m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ublock origin till webbläsaren. Appcleaner, The Unarchiver, ImageOptim, VLC.

Homebrew i Terminalen och via den youtube-dl och svtplay-dl, m m.

appcleaner och the unarchiver och de andra du skrev laddar man hem från appstore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

appcleaner och the unarchiver och de andra du skrev laddar man hem från appstore?

Ublock origin finns i Safaris, Google Chromes och Firefox tilläggsgallerier. Här finns Appcleaner, The Unarchiver, ImageOptim och VLC. The Unarchiver finns i App Store, de andra tror jag inte finns där, men det kan du väl kolla. App Store hittar du under äpplet högst upp till vänster.

 

Homebrew finns här. Youtube-dl och svtplay-dl är program som man sparar video och tv med från x antal sajter. De installerar man via Homebrew i Terminalen med kommandon:

brew install youtube-dl

och

brew install svtplay-dl

Att använda dem är enkelt (om man inte vill göra en massa tilläggsjobb). Du vill exempelvis ladda ned senaste vädret från SVT play säger vi:

svtplay-dl https://www.svtplay.se/video/16199050/vader/vader-3-dec-09-00-1?

Alltså programmet plus länken (ta bort allt i länken efter frågetecknet) . Tv-inslaget landar i din hemmamapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...