Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med ljud iTunes till Bose Sound Touch


Hemmamannen

Rekommendera Poster

Hej

Har problem när jag startar iTunes och vill få över ljudet via nätverket till min några år gamla Bose Sound Touch 20 (den har inte blåtand) Har installerat om den ett antal gånger och då fungerar det men så fort man stänger av och provar igen tar det 5-10 minuter innan "kopplingen" sker och ljuvligt ljud strömmar ut i rummet.

 

Har provat med iPad, iPhone och MacBook med samma resultat. Dock fungerar det omedelbart när man använder Spotify, då blir det ingen fördröjning alls.

 

Visst, ett I-lands problem men ack så enerverande!! Någon med idé??

 

MVH

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte ansluter med BT vad används för protokoll att streama musiken då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte ansluter med BT vad används för protokoll att streama musiken då?

 

Finns ingen BT på Bosen, så allt går via nätverket. Både iPad mm samt Bose:n är kopplat ihop med en Time Capsule som delar ut nätverket. Det underliga är ju att det bara laggar när man spelar via iTunes men inte via Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att du förstår. iTunes kan inte spela till andra enheter över nätverk utan enbart AirPlay och AirPlay fungerar enbart med AirPlay kompatibla enheter. Är din enhet AirPlay kompatibel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att du förstår. iTunes kan inte spela till andra enheter över nätverk utan enbart AirPlay och AirPlay fungerar enbart med AirPlay kompatibla enheter. Är din enhet AirPlay kompatibel?

 

Hej igen och tack för att du tar dig tid.

När jag köpte prylen var en av anledningarna att det skulle fungera med Air Play vilket det också gjorde under lång tid. När jag installerar om högtalaren så fungerar det perfekt, men så fort jag stänger av systemet och startar om tar det mellan 5-10 minuter innan ljudet kommer. Dock lyser Air Play symbolen så fint på Bose högtalaren. När jag använder Spotify eller Bose appen för att lyssna på radio så fungerar det direkt men det är ju inte via Air Play. Så problemet uppstår "bara" när man vill lyssna på iTunes via Bose högtalaren som då köptes med den funktionen som en av anledningarna.

 

Verkar med andra ord vara någon form av mjukvarufel, och frågan är om det finns en lösning förutom att köpa en annan högtalare.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att det fungerade under lång tid, men inte längre. Jag funderar om det kan vara så att du har uppgraderat datorn till ny version av Mac OS och att Bose-högtalaren inte helt följer protokollet så den inte fungerar så bra med nyare Mac OS. Det kanske finns en uppgradering att hämta till Bose som fungerar, kolla med Bose support.
https://www.bose.se/sv_se/support.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp

Installerade om högtalaren för vilken gång i ordningen vet jag inte. Och nu har det fungerat som det är tänkt i flera dagar. Varför kan man säkert spekulera länge i, men att hota maskinerna med forumet gav tydligen effekt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Ronny Johansson

Hej Hemmamannen!

Har din Bose blivit frisk? Jag har nämligen exakt samma proplem med min soundtouch 20. Har uppdaterat säkert 50 gånger varefter den fungerar en stund, sen samma visa igen. Har även haft den ivägskickad till Bose för felsökning utan resultat. Även jag har en Timecapsule. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...