Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Undersökning om personlig integritet


Wibbskii

Rekommendera Poster

Lite synd att frågan om sociala medier var formulerad som Ja/Nej, och var refererad till FB och Insta... Anv bara Twitter. FB & c/o, inte alls.

post-64246-0-64583700-1375902596.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du den skulle vart formulerad? Det står faktiskt t.ex. Facebook, Instagram m.m. Det menas med att det är exempel på sociala medier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du den skulle vart formulerad? Det står faktiskt t.ex. Facebook, Instagram m.m. Det menas med att det är exempel på sociala medier.

Jo, det är det, såklart. Men det är ju t ex skillnad på en som väljer t ex Diaspora, enbart, mot en som har konto hos varenda aktör - spec eftersom undersökningen handlar just om integritet, om det var det du ville undersöka om.

 

Anv man 1 el 2st, kanske man har valt lite mer omsorgsfullt - än den som går all-in på precis varenda social trend.

 

/2¢

 

+ att jag personligen tolkade det som att det *kan* tolkas som att jag ev anv FB. Och det har jag stora problem med. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Sen är det ju skillnad på sociala medier med... Olika forum (som detta) är också inom def sociala medier. Men det är väldigt olika sätt att vara social på, jmf med t ex FB, Insta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...