Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var får jag tag på Mountain Lion 10.8?


lakas

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har fått en gammal Macbook Pro från 2011. Den är inte uppdaterad sen 2014, vilket innebär att den har Lion 10.7. För att kunna uppdatera till High Sierra måste jag FÖRST uppdatera till Mountain Lion 10.8. Jag kan dock inte hitta 10.8 någonstans. Var får jag tag på det eller finns det något annat sätt?

 

Tack på förhand!

 

/Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har fått en gammal Macbook Pro från 2011. Den är inte uppdaterad sen 2014, vilket innebär att den har Lion 10.7. För att kunna uppdatera till High Sierra måste jag FÖRST uppdatera till Mountain Lion 10.8. Jag kan dock inte hitta 10.8 någonstans. Var får jag tag på det eller finns det något annat sätt?

 

Tack på förhand!

 

/Lars

Nej, det måste du inte. Via App Store kan du uppgradera direkt till High Sierra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fel på sidan som Poca hänvisar till?

Allmänna krav = OS X 10.8 eller senare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det fel på sidan som Poca hänvisar till?

Allmänna krav = OS X 10.8 eller senare.

 

"Har du en äldre version av OS X? Läs om hur du uppgraderar

Uppgradera från tidigare versioner av OS X Uppgradera från OS X Snow Leopard eller Lion

Om du kör Snow Leopard (10.6.8) eller Lion (10.7) på en Mac med stöd för macOS Sierra måste du börja med att först uppgradera till El Capitan. Mer information finns här.

Uppgradera från OS X Leopard

Om du kör Leopard och vill uppgradera till macOS High Sierra måste du börja med att uppgradera till OS X Snow Leopard. Du kan köpa OS X Snow Leopard från Apple Online Store."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs, det är inte Mountain Lion som ska sökas efter här för den som har Lion utan det är El Capitan. :) Och då ska El Capitan synas i App Store för den som har Lion, så helt normalt att Mountain Lion inte syns. App Store för Mac är såpass smart, den visar bara tillgängligt de mac OS / OS X som Apple rekommenderar som uppgradering för det man kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs, det är inte Mountain Lion som ska sökas efter här för den som har Lion utan det är El Capitan. :) Och då ska El Capitan synas i App Store för den som har Lion, så helt normalt att Mountain Lion inte syns. App Store för Mac är såpass smart, den visar bara tillgängligt de mac OS / OS X som Apple rekommenderar som uppgradering för det man kör.

+1 Just det, bra förtydligande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...