Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera sänd epost från servern?


OldMac

Rekommendera Poster

Jag har börjat använda High Sierra och hittar inte någon inställning i Mail för radering av sänd epost från servern. Finns inte en sån inställning i denna systemversion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vilket mailprogram du använder och vad för slags mailserver du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--- äsh skrev fel --- :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vilket mailprogram du använder och vad för slags mailserver du har.

Jag använder alltså "Mail" (program-namn) som ingår i High Sierra och den nämnda inställningen gick att göra i den äldre versionen av samma program i El Capitan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder alltså "Mail" (program-namn) som ingår i High Sierra och den nämnda inställningen gick att göra i den äldre versionen av samma program i El Capitan.

 

Du svarade inte på frågan om vilken e-postserver du har. Har du POP, IMAP eller Exchange?

 

Om du har någon av IMAP eller Exchange så kan du inte ta bort e-post bara på servern (vare sig skickad eller mottagen). Detta eftersom alla ändringar synkas mellan dator och server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du svarade inte på frågan om vilken e-postserver du har. Har du POP, IMAP eller Exchange?

 

Om du har någon av IMAP eller Exchange så kan du inte ta bort e-post bara på servern (vare sig skickad eller mottagen). Detta eftersom alla ändringar synkas mellan dator och server..

 

Aha, det var en fråga... ;)

 

Jag vet faktiskt inte. Men som du beskriver saken så kanske inställningen i det gamla "Mail" aldrig har fungerat för min del eftersom det är tänkbart att min epost-service använder IMAP (det framgår inte i det gamla "Mail" att inställningen är serverberoende).

 

Tack för upplysningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kolla i Mail vilken typ av konto du har. Det kan ju hända att du i gamla Mail använde POP, medan du i nya använder IMAP eller Exchange.

 

Du kan köra POP mot både en IMAP-server och en Exchange-server (normalt sett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...