Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiera sitt iPhoto, flera valmöjligheter?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Visst tar man backup, dagligen både TimeMachine och SuperDuper, och allt finns på annan plats.

 

När min nya iMac kommit, tänker jag inte flytta allt från den gamla iMacen, utan "plocka" ut allt jag vill ha med, och slippa gammalt skräp.

 

Därför gjorde jag en säkerhetskopia på iPhoto, till en extern disk , för att sedan importera den den till annan dator.

Nu gjorde jag det enklast möjliga, bara drog över Biblioteket (kopierade över). Om det nu fungerar.

 

Ett annat sätt jag inte kände till var detta:

 

http://dator8.info/5/2014/05/hur-du-sUkerhetskopierar-en-iPhoto-bibliotek-till-en-extern-harddisk.html

 

Är det ett bättre sätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej som jag ser det får du inte med historiken av förändringar du gjort på dina bilder på det sättet.

 

Bästa två sätten är som du redan gjort,Time Machine och dragit över själva biblioteksfilen till en extern disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej som jag ser det får du inte med historiken av förändringar du gjort på dina bilder på det sättet.

 

Bästa två sätten är som du redan gjort,Time Machine och dragit över själva biblioteksfilen till en extern disk.

 

Ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exportering av bilder exporterar bara bilderna inte sorteringar etc du haft i iPhoto. Iphoto-biblioteket kan du importera i Bilder på nya datorn sen då får du med sortering etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...