Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp, Finns Adobe Indesign CC att köpa på Svenska?


Chaplin

Rekommendera Poster

Har gjort bort mej och installerat HighSierra från att ha haft Yosemite. Nu fungerar inte mina gamla Adobe-probram längre. För att kunna arbeta med bl a Indesign och Photoshop behöver jag uppdatera till Indesign CC och Photoshop CC. Jag hittar bara engelska versioner och för att få en svensk version måste man prenumerera och för mej blir det så dyrt i längden. ( Jag är en sån där "fattigpensionär").

 

Finns de någonstans att köpa???

 

Tack på Förhand!

Chaplin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns några program kvar att köpa från Adobe förutom Elements

 

Tack! Vad är Elements för program? Påminner det om indesign eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elements är ett bildredigeringsprogram.

Men jag kan tipsa om ett bra layoutprigram på svenska: iCalamus.

 

Det är väl mer likt PageMaker än InDesign... men det är ett bra layoutprogram. Finns att köpa i Mac Aåp Store eller från producentens hemsida.

 

https://www.icalamus.net/?lan=sv

 

Jag använder det själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte man kan köpa dom rakt av längre... Därför Creative Cloud versionerna skapades så allting uppdateras automatisk för en liten summa i månaden... Bättre det än att slänga ut 20'000 eller vad Photoshop CS6 kostade innan CC lanserades...

 

Tror du borde testa på CC, Dom är ju trots allt värda pengarna helt ärligt...

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCalamus är mer än dugligt, det är från en tysk utvecklare som har gjort DTP-program ända sedan mitten av 1980-talet och är mest känt för Calamus SL som tog DTP-marknaden med storm i tysktalande länder och gjordes för Atari ST-systemet. Många ansåg det systemet bättre än Ventura Publisher som var en annan storhet på den tiden, ett dokumentorienterat DTP program istället för sidorienterat som Aldus PageMaker.

iCalamus är dock ingen konvertering av Calamus SL till Mac, utan är ett program skrivet helt från grunden för Mac och har funnits under många år som ett lättanvänt, snabbt, funktionellt DTP-program. För mig som vuxit upp med PageMaker är det lätt att arbeta med iCalamus. Det finns på flera språk, även svenska, och har en anständig prislapp på strax över 1 000 kr. Helt klart värt pengarna.

Istället för Photoshop kör jag Affinity Photo, men ser fram emot Pixelmator Pro. Men de är på engelska.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...