Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny WD Elemental 4 TB "mediakit rapporterar att tillräckligt utrymm


robinn

Rekommendera Poster

Hej! jag har fått ett dilemma med min externa hårddisk.. Den är helt ny, och öppnade den igår och kopplade in den.

 

Följde denna guide https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?h=p1&ID=3865&lang=en&p=307#elcapitan för om jag förstod rätt så måste man formatera den till en "mac".. Först och främst så står det att hårddisken är helt full, det är 63mb ledigt och resterande 4 TB upptaget.. när jag försöker radera hårddisken så står det såhär "mediakit rapporterar att tillräckligt utrymme saknas..." och att uppgiften ej är slutförd..

 

Är det något fel på hårddisken eller gör jag något fel, den kan ju inte vara full då den är helt ny.

 

 

Här är en bild på informationen om hårddisken

 

20171124145450-213.112.192.84.png

 

Jag har förövrigt testat att felsöka den och den blir klar och står sedan att inga fel hittades med hårddisken..

 

Tack i förväg

 

Med vänlig hälsning,,

Robin N.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör om processen en gång till.

 

Hej! testat flera gånger att radera får samma felmeddelande.. att den inte kan raderas för att det finns för lite utrymme på hårddisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i stället för att "radera" så väljer du "partitionera" och väljer 1 partition, så borde det nog fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i stället för att "radera" så väljer du "partitionera" och väljer 1 partition, så borde det nog fungera.

 

Hej! testat det med får detta felmeddelande.

 

kör åtgärd 1 av 1: Radera "WD extern hårddisk"...

Tar bort skiva från skrivbordet

MediaKit rapporterar att tillräckligt ledigt utrymme saknas fr begärd åtgärd.

Åtgärden misslyckades...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt din bild så har den redan filsystemet Mac OS extended, så den är redan formaterad för Mac. Dyker hårddisken upp på din dator, kan du klicka på den, vad visar den när du försöker öppna den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt din bild så har den redan filsystemet Mac OS extended, så den är redan formaterad för Mac. Dyker hårddisken upp på din dator, kan du klicka på den, vad visar den när du försöker öppna den?

 

Japp kopplar jag in den så kommer det fram en hårddisk på skrivbordet som heter "WD extern hårddisk". Klickar jag på den så öppnas hårddisken där det endast ligger 1 mapp som heter namnlös som jag skapade för att testa. det går däremot inte byta namn eller något på mappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp kopplar jag in den så kommer det fram en hårddisk på skrivbordet som heter "WD extern hårddisk". Klickar jag på den så öppnas hårddisken där det endast ligger 1 mapp som heter namnlös som jag skapade för att testa. det går däremot inte byta namn eller något på mappen...

Fel det går att byta namn på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken WD hårddisk är det? Alltså vad har den för modellbeteckning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken WD hårddisk är det? Alltså vad har den för modellbeteckning?

 

Hmm, vart kan jag hitta modellbeteckningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm, vart kan jag hitta modellbeteckningen?

 

På en etikett på disken. Under disken ifall den är stående, på baksidan om det är en liggande.

 

Tips: Det heter "var" när det är en plats och "vart" när det är en riktning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På en etikett på disken. Under disken ifall den är stående, på baksidan om det är en liggande.

 

Tips: Det heter "var" när det är en plats och "vart" när det är en riktning. :)

 

Här kommer en bild på baksidan, stod lite olika saker där så vet inte vilket av dessa som är koden för modellbeteckningen.

 

 

 

Okej, tack för det tipset :) Länge sedan man hade en svensk lektion tjugo i tio på morgonen, hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har löst mitt problem.. Det kommer säkert låta väldigt komiskt för er vana mac användare men skriver ut lösningen på mitt problem ifall någon annan som är en blott novis på detta stöter på samma problem.

 

 

Lösning: På skivvertyget så finns det en knapp uppe i högra hörnet där det står "innehåll" klicka på denna och bocka för "visa alla enheter" då fick jag helt plötsligt upp min extern hårddisk plus en under hårddisk till den som jag hade partitionera redan. Så när jag då markerade huvud disken och raderade den sen partionerade om den igen så fungerade denna helt utmärkt.

:D:D:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en bild på informationen om hårddisken

 

http://www.bilddump.se/bilder/20171124145450-213.112.192.84.png

Lägg gärna in bilderna i inlägget, istället för att länka dem...

 

Klicka på bild knappen -> fyll i klänken i fönstret som kommer upp -> OK.

post-64246-0-51898900-1511629778.png

post-64246-0-87807100-1511629786_thumb.png

 

20171124145450-213.112.192.84.png

 

Eller skriv det manuellt med BBCode:

[img=http://www.bilddump.se/bilder/20171124145450-213.112.192.84.png]

 

- - -

 

Pro-tip: Använd hellre forumets uppladdare än “bilddump.se” - spec eftersom de verkar namnge bilderna med en IP-adress i slutet (20171124145450-213.112.192.84.png). :ThumbsDown: Använd den fullständiga redigeraren på forumet (ie. klicka på Förhandsgranska), så finns den där nere under textrutan. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Tack så mycket för informationen! :) Visste inte att det fungerade men självklart ska jag i fortsättningen använda forumets egna bildhantering. Jag tänkte inte ens på det, skumt att dom lägger in det :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...