Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur installera Java SE 6 Runtime?


Chaplin

Rekommendera Poster

Jag har en Imac som är ca 10 år gammal men väl fungerande. Arbetar med Indesign och Photoshop. Råkade uppdatera till mac OS High Sierra som ju lät bra, men men måste installera Java SE 6 Runtime för att kunna använda dessa program. Problemet är att jag inte vet hur man gör. Söker jag på nätet så hittar jag en sida men där händer inget mer.

Kan någon hjälpa, jag måste få klar mina sidor i indesign ganska snart.

 

Tack på förhand!

Chaplin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

High Sierra fungerar dåligt (inte alls) med äldre versioner av Adobes program. Så vilken version har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

High Sierra fungerar dåligt (inte alls) med äldre versioner av Adobes program. Så vilken version har du?

 

Jag har CS4, en gammal version alltså. Kan jag återställa till Yosemite som fungerade med mina program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Imac som är ca 10 år gammal men väl fungerande. Arbetar med Indesign och Photoshop. Råkade uppdatera till mac OS High Sierra som ju lät bra, men men måste installera Java SE 6 Runtime för att kunna använda dessa program. Problemet är att jag inte vet hur man gör. Söker jag på nätet så hittar jag en sida men där händer inget mer.

Kan någon hjälpa, jag måste få klar mina sidor i indesign ganska snart.

 

Tack på förhand!

Chaplin

Gå till javas sida och kolla där...

 

Remove Older Versions

 

Jag skulle nog ha valt en SDK istället (för JRE). Vet att den går in i systemet bättre när det gäller sökvägar och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Min vän sitter i samma båt.

Hon kör El Capitan och inDesign 5.5

Följande fönster kommer upp:

java.png.589c4dbe10c1d90fb737c74c503c43b7.png

 

Vi klickar på Mer info... och sen far vi runt utan att kunna ladda ner den efterfrågade Java SE 6 Runtime.

 

Var hittar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...