Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Operatörslåst iPhone X - Ingen kan låsa upp


cevin.church

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag har just nu abonnemang på Telia och har lång tid kvar tills bindningstiden tar slut. Min mor köpte mig en iPhone X via tre, som nu alltså är operatörslåst. Jag har försökt låsa upp den via både låsupp.com och lagaiphone.se, men ingen av dem "kan" låsa upp telefonen, och Tre låser ju av någon outgrundlig anledning inte upp telefoner som är yngre än 12 månader gammal.

 

Nu undrar jag vad jag ska göra. Jag sitter här med en oanvändbar iPhone X som jag trånat efter sedan den lanserades. Jag är mycket besviken över att inte kunna använda den. Finns det ingenting annat jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din mor borde läst på villkoren.

Du får väl acceptera att ha två abonnemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt att vara efterklok, men nu letar jag inte efter råd som borde givits till henne innan köpet, utan efter råd om hur jag ska låsa upp den.

 

Din mor borde läst på villkoren.

Du får väl acceptera att ha två abonnemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl 14 dagars ångerrätt på köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tre låser ju av någon outgrundlig anledning inte upp telefoner som är yngre än 12 månader gammal.

 

Om nu telefonen är låst beror det på att priset är subventionerat. Ingen av operatörerna skänker bort saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu telefonen är låst beror det på att priset är subventionerat. Ingen av operatörerna skänker bort saker.

Inget som hindrar att de tar betalt vad de går miste om vid subventionen. Men då kanske det inte blir lika intressant att låsa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
EmilioDahlberg
11/22/2017 på 01:35, cevin.church säger:

Min mor köpte mig en iPhone X via tre, som nu alltså är operatörslåst

Verkligen ledsen! Kostnaden att betala för ett stort misstag

 

12/1/2017 på 19:25, Zobido säger:

Nya iPhone X går att låsa upp hos imeiserver.se Tyvärr så kostar det 895:- men den

blir i alla fall upplåst och går att använda med alla operatöre

895 är inte ett litet nummer. Men jag tror fortfarande acceptabel i stället för att släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operatörslåsta telefoner är subventionerade av operatören. Är det ens lagligt att låsa upp den utan hjälp från operatören?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2018-04-07 på 20:10, Hummel säger:

Operatörslåsta telefoner är subventionerade av operatören. Är det ens lagligt att låsa upp den utan hjälp från operatören?


Det värsta tycker jag är att det är lagligt att operatörslåsa dem. Ungefär som att min leasade Ford enbart skulle få tankas på OKQ8 under avtalstiden.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta låter säljaren du som kund betala. Väljer du att inte betala kostnaden direkt erbjuds du genom operatörslåsning att betala kostnaden under en längre tidsperiod. Ganska enkel matematik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just ärvt en iPhone 6. Ser ny ut och väldigt lite använd verkar det som.

Men så var det det här med att logga in. Hur kan man skapa ett nytt lösenord?

Lelle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, nLelle säger:

Jag har just ärvt en iPhone 6. Ser ny ut och väldigt lite använd verkar det som.

Men så var det det här med att logga in. Hur kan man skapa ett nytt lösenord?

Lelle.

Om den har lösenord nu, så får du be om det  av givaren. Sen gör du ett nytt lösenord i Inställningar, Touch ID och lösenkod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, nLelle säger:

Glömde säga att givaren är inte bland oss längre. Det är det som gör det svårt.

Iphone finnesser.docx

Du kanske kan ta med dig bouppteckningen (för att bevisa ägarskap) och telefonen till Apple som då kanske kan låsa upp den åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...