Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avbröt flytt av Bilder-biblioteket, nu kan Bilder inte öppnas


donjansson

Rekommendera Poster

Hej

 

Hoppas (och utgår) från att ni är kunnigare än mig på datorer.

 

Jag har i veckor funderat på bästa back-up:en av Bilder-biblioteket som inte under några omständigheter får gå förlorat. Jag använder iCloud/iCloud Drive, Time Machine och Dropbox. För några dagar kom jag på att om jag flyttar Bilder-biblioteket till Dropbox-mappen lagras ju det i molnet och kan inte försvinna(?) Det jag inte tänkte på var att om jag ska kunna komma åt biblioteket på datorn måste "Selektiv synkning" vara i-bockat. Om datorn kraschar skulle alltså Bilder-biblioteket försvinna i det molnlagrade Dropbox också, eller har jag fel?

 

Nu ikväll tänkte jag därför flytta tillbaka Bilder-biblioteket till Bilder-mappen under Användare. Det står bara "Förbereder flytt till "Bilder"". Jag väntade en timme, men längre än så kom inte processen. Jag avbröt flytten. När jag i nästa steg försökte öppna Bilder igen får jag felmeddelandet "Bilder kunde inte öppnas".

 

HJÄLP!

Hur kan jag reparera misstaget?

Hur kan jag flytta tillbaka Bilder-biblioteket från Dropbox till Bilder under användare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta tillbaka via TimeMachine från en tidpunkt innan du la biblioteket i dropbox?

 

Dessvärre är inte TimeMachine synkat på i alla fall en månad.

 

Kan jag hämta tillbaka hela bildbiblioteket från iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES!!

 

Lyckades återskapa med hjälp av:

 

Om du har andra problem med Bilder

Om du upplever andra problem, som att miniatyrer saknas eller är tomma, oväntat beteende eller om Bilder inte öppnar, kan du reparera ditt bibliotek med stegen nedan.

Reparationsverktyget för Bilder analyserar bibliotekets databas och reparerar inkonsekvenser det upptäcker. Beroende på bibliotekets storlek kan det ta ett tag. När processen är slutförd öppnar Bilder ditt bibliotek.

Följ dessa steg om du vill använda reparationsverktyget för Bilder:

  1. Kontrollera att du har säkerhetskopierat ditt huvudsakliga bildbibliotek.
  2. Stäng programmet Bilder om det är öppet.
  3. Tryck och håll ned tangenterna Kommando och Alternativ när du öppnar Bilder igen.
  4. Dialogrutan Reparera bibliotek visas. Klicka på Reparera och ange sedan ett administratörslösenord för att köra reparationsverktyget för Bilder.

Om du använder iCloud-bildbibliotek kommer ditt bibliotek att uppdateras igen med iCloud när du kör reparationsverktyget för Bilder.

Det första jag ska göra nu är att TimeMachine:a.

Men frågan kvarstår: hur kan jag flytta tillbaka Bilder-biblioteket till Bilder under användare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...