Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Undvika automatisk synkning av köpt musik


melliot

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag ansluter min iPhone (6) till min iMac så snyltar den automatiskt, vilket jag har som inställning - men när det gäller musiken så synkas automatiskt all musik jag köpt genom iTunes Store även om jag i musik-fliken INTE har valt dessa album för synkning. Hur kan jag ställa in så synkningen ENBART gäller de album/spellistor jag själv kryssar i?

 

Har letat i olika inställningar både i tfn o på datorn utan att hitta rätt.

 

mvh / Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sammanfattning - Alternativ, kolla så du verkligen har "Synkronisera endast markerade låtar och videor" påslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning - Alternativ, kolla så du verkligen har "Synkronisera endast markerade låtar och videor" påslaget.

 

 

Jo, det är i-klickat.... hjälper inte. Har också valt bort att synka musik via iCloud på telefonen - samma sak, hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din telefon, gå till Inställningar > iTunes och App Store. Under Automatiska hämtningar, se till att Musik inte är aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din telefon, gå till Inställningar > iTunes och App Store. Under Automatiska hämtningar, se till att Musik inte är aktiverat.

 

Gjorde det tidigare idag, och har synkat tfn efter det - ingen skillnad... den hämtade musiken är fortfarande där. Vågar inte riktigt ta steget att "radera från biblioteket" ifall jag tar bort dem från datorn också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har iCloud musikbibliotek så speglar enheterna varandra och har tillgång till samma musik, raderar du från en enhet så raderas de från andra också. Köpt musik finns i spellistan Köpt, men har man iCloud musikbibliotek så ligger det mesta där i molnet. Dvs strömmas när det spelas, inte är lagrat i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gjorde det tidigare idag, och har synkat tfn efter det - ingen skillnad... den hämtade musiken är fortfarande där. Vågar inte riktigt ta steget att "radera från biblioteket" ifall jag tar bort dem från datorn också...

 

Den musiken synkas alltså inte med din dator utan hämtas från molnet. När musiken redan har hämtats så tas den nog inte bort även om du ändrar den inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...