Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VPN halverar min streaminghastighet


Pretender

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett skumt problem som jag inte hittar lösning till.
Med mitt adsl kommer jag upp i 18-20 Mbit/s i streaminghastighet. När jag kopplar in CyberGoost VPN sjunker hastigheten till mellan 6-10 Mbit/s. Jag har testat EasyVPN och purevpn och samma där. Hastigheten halveras. Jag har varit i kontakt med supporttjänsterna, men de slår ifrån sig och menar att felet ligger i min maskin.

Jag har McbookPro (Late 2015) och jag kör macOS Sierra 10.12.6. Internminne 16 GB.

Tydligen finns det något som påverkar hastigheten när jag kör vpn inkopplad. Finns det någon som har förslag på lösning.

/Lasse

 

 

post-44261-0-02436300-1510744015_thumb.png

post-44261-0-42792000-1510744028_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har ett skumt problem som jag inte hittar lösning till.

Med mitt adsl kommer jag upp i 18-20 Mbit/s i streaminghastighet. När jag kopplar in CyberGoost VPN sjunker hastigheten till mellan 6-10 Mbit/s. Jag har testat EasyVPN och purevpn och samma där. Hastigheten halveras. Jag har varit i kontakt med supporttjänsterna, men de slår ifrån sig och menar att felet ligger i min maskin.

Jag har McbookPro (Late 2015) och jag kör macOS Sierra 10.12.6. Internminne 16 GB.

Tydligen finns det något som påverkar hastigheten när jag kör vpn inkopplad. Finns det någon som har förslag på lösning.

/Lasse

 

Alla VPN slöar ner, eftersom du kör via en annans uppkoppling. Såg den här sidan på din VPN: https://support.cyberghostvpn.com/hc/en-us/articles/213895605-Why-don-t-I-get-100-of-my-normal-internet-speed-

 

Om de här kanske kan vara till hjälp med:

Som din sida sa där med så kan det vara nåt i ditt nätverk, &/el att din ISP slöar ner krypterade uppkopplingar.

 

En enkel sak man kan testa är att du provarmed andra DNS-servrar, t ex OpenDNS:

# OpenDNS
208.67.222.222
208.67.220.220

Finns fler här: https://duckduckgo.com/?q=free+dns+servers&t=ffab&ia=answer&iax=answer

 

DNS'erna som ISP'arna håller med är inte alltid så jättebra direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...