Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pojke låste upp mammans Iphone X – med Face ID


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

 

Fördelen är att det oftast kommer en lösning som man kan lösa det själv, då det eventuellt händer - jmf med iOS där man snällt får vänta på nästa uppdatering. De är som bekant inte alltid så snabba med dem (gäller även macOS). Tog väl ett par veckor att fixa ut en uppdatering om SSL för ett tag sen.

 

 

Tänk så bra för alla dom miljoner personer som inte klarar av att fixa det själv utan måste förlita sig på tillverkaren men ALDRIG får en patch. Nu tänker jag generellt på Android

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm en jämförelse som är ytterst tveksam.

Förhållandena på Pluto är faktabaserade.

Samsuck och Android är subjektiva.

Inte samma sak.

Till skilnnad från Pluto, där förhållandena är faktabaserade, så är de även faktabaserade i telefoner och OS - det är folks åsikter om dem som är subjektiva.

 

Jmf med matrecensenten... kan ju han bara beskriva sin upplevelse. En smakupplevelse är olika från person till person. Samma middag kan smaka som majsvälling för en del, och som en Thaiwok för andra.

 

Ett OS (mobilt el desktop) - där fungerar det som det fungerar s a s. Antingen provar du något och inte gillar det - eller så ser/läser/förstår du hur programmet eller sättet fungerar och kan avgöra om det är bra eller inte. Man måste såklart kunna ha de tänket med - en teknisk känsla för det.

 

Som med det mesta finns det både bra och mindre bra saker i alla system. En del tekniskt baserade, och andra efter hur man upplever dem. Gäller både Android, iOS, macOS m fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag har studerat (använt)Samsuck och Android.

Jag har också använt/provat Samsung och standard Android. Inget jag gillade. Har en annan telefon, och ett annat OS. :yeahbaby:

 

De flesta jag känner som har Android - och som har minsta lilla intresse för sin telefon - har både rootat sina telefoner och kör på Custom ROM. Den “vanlige” användaren kanske inte bryr sig så mycket, el alls, och har den bara till SMS o lite sånt. De får förmodligen inte ens vetskap heller om ev bug/fel - något som vi har kanske är mer uppmärksamma, f f a intresserade av, håller koll på. Det gäller både 'Droid & -användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skilnnad från Pluto, där förhållandena är faktabaserade, så är de även faktabaserade i telefoner och OS - det är folks åsikter om dem som är subjektiva.

 

 

Nu svamlar du. Förhållanden på Pluto är faktabaserade. Att Samsuck och Android är skit är subjektiv. Med andra ord två saker som inte är jämförbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också använt/provat Samsung och standard Android. Inget jag gillade. Har en annan telefon, och ett annat OS. :yeahbaby:

 

De flesta jag känner som har Android - och som har minsta lilla intresse för sin telefon - har både rootat sina telefoner och kör på Custom ROM. Den “vanlige” användaren kanske inte bryr sig så mycket, el alls, och har den bara till SMS o lite sånt. De får förmodligen inte ens vetskap heller om ev bug/fel - något som vi har kanske är mer uppmärksamma, f f a intresserade av, håller koll på. Det gäller både 'Droid & -användare.

 

Kanske? Den vanliga användaren vet inte ens om att man kan roota och om dom ens vet om det är kunskapströskeln för hög.

På sin höjd att dom byter launcher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu svamlar du. Förhållanden på Pluto är faktabaserade. Att Samsuck och Android är skit är subjektiv. Med andra ord två saker som inte är jämförbara.

Nej, skrev jag inte... Läs om igen.

 

Till skilnnad från Pluto, där förhållandena är faktabaserade, så är de även faktabaserade i telefoner och OS - det är folks åsikter om dem som är subjektiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, skrev jag inte... Läs om igen.

 

 

 

Det var du som gjorde jämförelsen mellan planeters förhållanden och upplevelser av telefon och dess OS. Inte jag.Med andra ord är det du som svamlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske? Den vanliga användaren vet inte ens om att man kan roota och om dom ens vet om det är kunskapströskeln för hög.

På sin höjd att dom byter launcher

 

Den “vanlige” användaren kanske inte bryr sig så mycket, el alls, och har den bara till SMS o lite sånt.

 

Ja, det var ju det skrev... Om man “kanske inte bryr sig så mycket, eller alls” så skiter man nog i det helt - än mindre har vetskap då om möjligheterna en telefon har. Och skulle de ha det, så: “På sin höjd att dom byter launcher”, men förmodligen inte alls - för de: “kanske inte bryr sig så mycket, eller alls” om det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också använt/provat Samsung och standard Android. Inget jag gillade. Har en annan telefon, och ett annat OS. :yeahbaby:

 

De flesta jag känner som har Android - och som har minsta lilla intresse för sin telefon - har både rootat sina telefoner och kör på Custom ROM. Den “vanlige” användaren kanske inte bryr sig så mycket, el alls, och har den bara till SMS o lite sånt. De får förmodligen inte ens vetskap heller om ev bug/fel - något som vi har kanske är mer uppmärksamma, f f a intresserade av, håller koll på. Det gäller både 'Droid & -användare.

Jag använder ju aJfån, men jag, som, antar jag, har både lite koll och intresse av det hela, är inte det minsta road av att roota och gräva i något så viktigt som min telefon. Den ska bara funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var du som gjorde jämförelsen mellan planeters förhållanden och upplevelser av telefon och dess OS. Inte jag.Med andra ord är det du som svamlar.

Är det fritolkning hela dagen idag? :shifty:

 

Ja, jag vet vad jag skrev och vad jag både jämförde och inte jämförde med i den texten.

 

Du skrev att:

 

Förhållandena på Pluto är faktabaserade.

Samsuck och Android är subjektiva.

Inte samma sak.

 

Och jag skrev att:

 

Till skilnnad från Pluto, där förhållandena är faktabaserade, så är de även faktabaserade i telefoner och OS - det är folks åsikter om dem* som är subjektiva.

* Samsung och Android

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ju aJfån, men jag, som, antar jag, har både lite koll och intresse av det hela, är inte det minsta road av att roota och gräva i något så viktigt som min telefon. Den ska bara funka.

 

 

Exakt :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns folk som vet en hel del om Jupiter, bara genom att ha studerat planeten.

 

 

[+] Ja, verkligen. :yeahbaby:

 

 

...och utan att ha studerat Pluto, kan jag lätt säga att där vill man f**n inte bo. Vilken skıtplanet. :ThumbsDown: Skıtdåligt med luft, kass mobiltäckning, inget internet, osv. ^_^

 

 

Är det fritolkning hela dagen idag? :shifty:

 

Ja, jag vet vad jag skrev och vad jag både jämförde och inte jämförde med i den texten.

 

Du skrev att:

 

 

Och jag skrev att:

 

* Samsung och Android

 

 

Läs själv vad du svarade på Mattiasgbg´s inlägg.

Det tolkar jag som att du håller med om hans jämförelse.

 

Så åsikten att Sasmuck och android är skit består :D:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs själv vad du svarade på Mattiasgbg´s inlägg.

Det tolkar jag som att du håller med om hans jämförelse.

 

Så åsikten att Sasmuck och android är skit består :D:yeahbaby:

Ja, jag vet vad jag har skrivit.

Det kan också ha varit ett litet humoristiskt raljerande över en åsikt om att bo där. :)

 

Ja, om det är din åsikt så är det ingen som kan säga att du eg tycker något annat. Det vore bara konstigt.

 

Däremot kan man ju ha en (annan) åsikt om din åsikt s a s. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet vad jag har skrivit.

Det kan också ha varit ett litet humoristiskt raljerande över en åsikt om att bo där. :)

 

Ja, om det är din åsikt så är det ingen som kan säga att du eg tycker något annat. Det vore bara konstigt.

 

Däremot kan man ju ha en (annan) åsikt om din åsikt s a s. ^_^

 

 

Om det var raljerande vet bara du men för mig så ser det ut som en jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Face-ID fungerar inte om man har tappat ansiktet. :hihihi:

Touch-id fungerar inte utan fingrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duger det inte med tårna? Måste testa. ^_^

 

 

Du har rätt det går med andra kroppsdelar såsom nästipp. :huh::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla utstickande kroppsdelar? :whistling:

 

 

Prova :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är att det kukar ur fullständigt eller att man bara kan logga in vid visst tillstånd. :D

 

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Är inne på min andra telefon med touch ID och har aldrig någonsin aktiverat det. De som förstår varför, de förstår varför. Och de som inte förstår kommer jag nog aldrig kunna förklara för.

 

Face ID lär jag inte heller använda.

 

Det lär vara något smidigare med biometrin, men bara något. Det sparar mig i praktiken någonstans kring 2 timmar per år baserat på 3 upplåsningar i timman. Det kan jag leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på min andra telefon med touch ID och har aldrig någonsin aktiverat det. De som förstår varför, de förstår varför. Och de som inte förstår kommer jag nog aldrig kunna förklara för.

 

Face ID lär jag inte heller använda.

 

Det lär vara något smidigare med biometrin, men bara något. Det sparar mig i praktiken någonstans kring 2 timmar per år baserat på 3 upplåsningar i timman. Det kan jag leva med.

 

Jag är ny på finger-ID, men enda problemen jag haft är vid matlagning, då händerna inte varit torra.

Alla utstickande kroppsdelar? :whistling:

Om den aktuella kroppsdelen är större än din fingerspets så får du nöja dig med att kunna registrera viss del av kroppsdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Jag är ny på finger-ID, men enda problemen jag haft är vid matlagning, då händerna inte varit torra.

Funkar inget vidare att mata in kod heller när fingrarna är kladdiga/blöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...