Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pojke låste upp mammans Iphone X – med Face ID


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Face ID är så klart en gimmick, precis som Touch ID. Det enda som egentligen funkar okej är en lösenkod där man begränsar till tio försök. Fråga FBI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På Samsungs telefoner lägger man fingret på hemknappen och inte på skärmen. Fungerar i 95% av fallen första gången, man lär sig snabbt hur man ska placera fingret. Ibland om man slarvar lite får man göra om det men som sagt inget problem egentligen.

 

 

Du lägger inte fingret på skärmen på en iPhone utan på hemknappen för Touch-ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Face ID är så klart en gimmick, precis som Touch ID. Det enda som egentligen funkar okej är en lösenkod där man begränsar till tio försök. Fråga FBI.

 

Face-ID är inte en gimmick utan det är framtiden. Samma sak sades om Touch-ID och mig veterligen har det inte varit någon epidemi av intrång.

Bara för att nu initialt det rapporteras om att några lyckas betyder inte att det inte kommer bli säkrare.

Varför skrevs det inget om när koden bara var fyra siffror hur folk lyckades gissa sig till koden? Var fanns media då om hur "osäker" tekniken var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Face-ID är inte en gimmick utan det är framtiden. Samma sak sades om Touch-ID och mig veterligen har det inte varit någon epidemi av intrång.

Bara för att nu initialt det rapporteras om att några lyckas betyder inte att det inte kommer bli säkrare.

Varför skrevs det inget om när koden bara var fyra siffror hur folk lyckades gissa sig till koden? Var fanns media då om hur "osäker" tekniken var?

Det klart att det är framtiden, Apple har bestämt det. Och 99 av 100 kommer att haka på. Jag själv också, antagligen, när den dagen kommer. Men därför gör jag inte dygd av nödvändigheten. Biometrisk säkerhet är inte säker, det har bevisats om och om igen. En lösenkod om sex tecken med högst tio försök är hyfsat säker. I Android kan man dock ha praktiskt taget hur många man vill. Där har jag åtta, liksom i Bank ID. Att du alltid försvarar Apple, och att Android/”Samsuck” är skit enligt dig, är inget nytt. Men så ser det ut. Jag är dock hellre kritisk än okritisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart att det är framtiden, Apple har bestämt det. Och 99 av 100 kommer att haka på. Jag själv också, antagligen, när den dagen kommer. Men därför gör jag inte dygd av nödvändigheten. Biometrisk säkerhet är inte säker, det har bevisats om och om igen. En lösenkod om sex tecken med högst tio försök är hyfsat säker. I Android kan man dock ha praktiskt taget hur många man vill. Där har jag åtta, liksom i Bank ID.

 

 

 

Du är av uppfattningen att när Apple lanserar något så faller deras hjärndöda användare in i ledet och använder det oberoende hur bra det är.

 

När det i själva verket är så att Apple misslyckas också,något som MW visat flera gånger med diverse artiklar,och att det är inte så att Apple "säger" att det allt dom gör är framtiden.

 

Att du alltid försvarar Apple, och att Android/”Samsuck” är skit enligt dig, är inget nytt. Men så ser det ut. Jag är dock hellre kritisk än okritisk.

 

Någon måste vara motpol till den som alltid gnäller,klagar och verkar inte ha något bättre för sig.

 

Ps Samsuck och är Android ÄR skit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart att det är framtiden, Apple har bestämt det. Och 99 av 100 kommer att haka på. Jag själv också, antagligen, när den dagen kommer. Men därför gör jag inte dygd av nödvändigheten. Biometrisk säkerhet är inte säker, det har bevisats om och om igen. En lösenkod om sex tecken med högst tio försök är hyfsat säker. I Android kan man dock ha praktiskt taget hur många man vill. Där har jag åtta, liksom i Bank ID. Att du alltid försvarar Apple, och att Android/”Samsuck” är skit enligt dig, är inget nytt. Men så ser det ut. Jag är dock hellre kritisk än okritisk.

 

I iOS kan man välja mellan 4-siffrig, 6-siffrig, numerisk och alfanumerisk kod, där de två sistnämnda kan vara mer eller mindre godtyckligt långa.

För övrigt erbjuder väl all biometrisk inloggning hos Apple bara ett begränsat antal försök innan lösenord krävs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och nej. :ThumbsUp:

 

 

Jo och jo :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo och jo :D

:D Ja, standard Android är väl kanske inte så kul - vet inte för jag kör en AOSP (LineageOS) - en s k Custom ROM.

 

Så du kanske tänker på den vanliga: ^_^

post-64246-0-28486000-1510752192.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Så skillnaden är i praktiken att Andråjd låter dig låsa upp genom att rita på skärmen.

Nja, inte bara... Men det är fler metioder - och de som finns (jämförbara) är det ingen låsning/begränsning i. 4/6-siffrig PIN... Gör en så lång du vill. :)

 

Jag använder bara lösenord på min (A-Z, a-z, 0-9, /*…).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch. Det där är illa. Men, det där gäller inte Android. Det handlar bara om OxygenOS - OnePlus eget system.

 

“... in all OnePlus devices running OxygenOS that could allow anyone to obtain root access to the devices.”

 

 

Som någon skrev "Open is better" :D

 

OxygenOS bygger på android så samma skit.

Same same but different

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Ja, standard Android är väl kanske inte så kul - vet inte för jag kör en AOSP (LineageOS) - en s k Custom ROM.

 

Så du kanske tänker på den vanliga: ^_^

attachicon.gifReal_Android.jpg

 

Ja men nu skrev jag Android och du enligt egen utsago inte kör med det utan en custom så hur kan du då avgöra ifall Android är skit eller inte?

Ungefär som att ifall jag aldrig JB:a iOS men ändå kan avgöra att det är skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja men nu skrev jag Android och du enligt egen utsago inte kör med det utan en custom så hur kan du då avgöra ifall Android är skit eller inte?

Ungefär som att ifall jag aldrig JB:a iOS men ändå kan avgöra att det är skit.

 

Det finns folk som vet en hel del om Jupiter, bara genom att ha studerat planeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OxygenOS bygger på android så samma skit.

Ja, men nej det är det inte.

 

Same same but different

Ja men nu skrev jag Android och du enligt egen utsago inte kör med det utan en custom så hur kan du då avgöra ifall Android är skit eller inte?

Lite så, ja - men nej

 

Alltså, skillnaden medllan Android Standard, (och i mitt fall) LineageOS, och OxygenOS... Alla bygger såklart på Android. Största skillnade är att OxygenOS är ett företag (OnePlus) som brandat™ systemet så det passar dem, medans Android (standard) och de s k custom ROM är öppna.

 

Det är ungf lite liknande som när Lenovo la in en massa xtra skitkod/program till Win***s i deras Laptops.

 

Nja, jag har inte sagt att Android är skit - bara att den (standardversionen) inte är så kul kanske. Viss skillnad.

 

Nej, du kan inte jämföra Android (standard) och en Custom ROM, på samma sätt du gör med iOS och ett jailbreakat iOS. Men däremot Android (standard) med en “rootad” Android (standard) ...eller LineageOS, med en “rootad” version.

 

Att jailbreaka eller roota (samma sak - olika termer) en telefon gör den varken bättre/sämre - det är vad du gör med den sen - när du får full tillgång till den. Det är när man stoppar in grejjer man inte riktigt har koll på vad de egentligen gör som det kan hända oönskade saker.

 

Ungefär som att ifall jag aldrig JB:a iOS men ändå kan avgöra att det är skit.

Visst kan du det. :yeahbaby: Det är din egen åsikt baserat på din egen kunskap om JB som avgör. Du behöver inte ha lagt in JB på någon telefon för att ha både sett, läst, och förstått vad det hittar på med telefonen - och därmed inse, att för dig, är det bara skit.

 

“Trust your instics Luke” :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns folk som vet en hel del om Jupiter, bara genom att ha studerat planeten.

 

 

Och jag har studerat (använt)Samsuck och Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns folk som vet en hel del om Jupiter, bara genom att ha studerat planeten.

[+] Ja, verkligen. :yeahbaby:

 

 

...och utan att ha studerat Pluto, kan jag lätt säga att där vill man f**n inte bo. Vilken skıtplanet. :ThumbsDown: Skıtdåligt med luft, kass mobiltäckning, inget internet, osv. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst kan du det. :yeahbaby: Det är din egen åsikt baserat på din egen kunskap om JB som avgör. Du behöver inte ha lagt in JB på någon telefon för att ha både sett, läst, och förstått vad det hittar på med telefonen - och därmed inse, att för dig, är det bara skit.

 

“Trust your instics Luke” :ThumbsUp:

 

 

En åsikt som bygger på tveksamma kunskaper som är mindre värd än förstahandsinformation.

En motorjournalist som berättar hur dåligt en bil beter sig på vägen men aldrig själv provkört den är en åsikt som man kan ta med en nypa salt.

En matrecensent som ger en restaurang dåligt betyg men aldrig ätit där. En till åsikt som man ska ta med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Ja, verkligen. :yeahbaby:

 

 

...och utan att ha studerat Pluto, kan jag lätt säga att där vill man f**n inte bo. Vilken skıtplanet. :ThumbsDown: Skıtdåligt med luft, kass mobiltäckning, inget internet, osv. ^_^

 

Hmm en jämförelse som är ytterst tveksam.

Förhållandena på Pluto är faktabaserade.

Samsuck och Android är subjektiva.

Inte samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Meanwhile, in order to protect themselves and their devices, OnePlus owners can simply disable root on their phones. To do so, run following command on ADB shell:

 

"setprop persist.sys.adb.engineermode 0" and "setprop persist.sys.adbroot 0" or call code *#8011#

 

In response to this issue, OnePlus co-founder Carl Pei said that the company is looking into the matter.

Fördelen är att det oftast kommer en lösning som man kan lösa det själv, då det eventuellt händer - jmf med iOS där man snällt får vänta på nästa uppdatering. De är som bekant inte alltid så snabba med dem (gäller även macOS). Tog väl ett par veckor att fixa ut en uppdatering om SSL för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...