Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Touch id Misslyckas


Tarok

Rekommendera Poster

Försöker att ställa in Touch ID på min iPhone 6 iOS 11, men får bara upp att det misslyckades, får inte ens upp skärmen som man ska göra det i, bara kunde inte ställa in Touch ID försök igen, men inget hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker att ställa in Touch ID på min iPhone 6 iOS 11, men får bara upp att det misslyckades, får inte ens upp skärmen som man ska göra det i, bara kunde inte ställa in Touch ID försök igen, men inget hjälper.

Har du bytt skärm nyss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, köpte den begagnad förra veckan, och den skulle vara raderad,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, köpte den begagnad förra veckan, och den skulle vara raderad,

Då kan den har fått ny skärm på fel sätt, vilket gör att Touch ID inte fungerar. Svårt att säga när mobilens historia är okänd. Men det är ett ganska vanligt fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratskärm? Och därför den sålts som begagnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte, för när jag installerade den så fungerade det, men den lyckades aldrig få en bra scan av mitt finger, sen ville den inte vara med längre, och nu blir det som jag skrev i första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ telefonen utan att lägga in säkerhetskopian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det får jag försöka, finns det på riktigt piratskärmar till iPhone, har aldrig hört talas om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det får jag försöka, finns det på riktigt piratskärmar till iPhone, har aldrig hört talas om det.

Ja, det finns. Det är dock inte själva skärmen som är problemet utan att bytet går snett och kabel mellan hemknapp och systemchip bryts av. De är ihopparade i fabrik och Touch ID kan sedan inte fungera, även om kabeln lagas. Däremot fungerar knappens övriga funktioner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker att återställa telefonen men får meddelandet, iPhone enheten "iPhone" kunde inte aktiveras eftersom aktiveringsinformaticnen inte kunde fås från enheten, vad betyder det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...