Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samtalskvalité med AirPods?


martin991

Rekommendera Poster

Hej!

Jag kör väldigt mycket bil och pratar en hel del i telefon samtidigt. I samband med att Apple tog bort 3,5mm-uttaget så har jag försökt hitta bra lurar som kan leverera både bra ljud för musik men även för telefonsamtal.

Jag har testat både Bose QC30 och 35 men de har samma problem. Mottagaren hör väldigt mycket av bakgrundsljudet. Det är synd att de inte fungerar då de är mycket sköna och är tillräckligt bra ljud för musik.

 

Nu funderar jag på ett par AirPods.

 

Ni som har dessa:

  • Hur tycker ni ljudet vid musik är? Jag vet att det är subjektivt men svara gärna med referens till någon annan lur. Är det likadant ljud i EarPods?
  • Hur är de vid samtal i bullriga miljöer? Hur upplever mottagaren ljudet av er röst? Har ni fått övergå till att tala direkt i telefonen?
  • Har ni testat earskinz? För att få de att sitta bättre och lite mer "in-ear"
  • Något annat tips?

 

Med vänlig hälsning Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ni som har dessa:

  • Hur tycker ni ljudet vid musik är? Jag vet att det är subjektivt men svara gärna med referens till någon annan lur. Är det likadant ljud i EarPods?

 

 

Det är likvärdigt ljud som EarPods så förvänta dig ingen förbättring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ni som har dessa:

  • Hur är de vid samtal i bullriga miljöer? Hur upplever mottagaren ljudet av er röst? Har ni fått övergå till att tala direkt i telefonen?

 

 

Ingen har klagat än så länge och jag jobbar inom industrin.

Men samma sak där jämfört mot regelrätt headset där du har mikrofon närmare munnen så är AirPods sämre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ni som har dessa:

  • Har ni testat earskinz? För att få de att sitta bättre och lite mer "in-ear"

 

Nej och skulle aldrig göra det heller för det skulle bara krångla till den när man laddar.

Om dessa behövs anser jag att man köper lurar som passar bättre för ens öron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilkörning i kombination med QC30 borde innebära indraget körkort.

 

Om du tänker lite längre så inser du nog hur ogenomtänkt ditt inlägg är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej och skulle aldrig göra det heller för det skulle bara krångla till den när man laddar.

Om dessa behövs anser jag att man köper lurar som passar bättre för ens öron.

Håller med. Läste att de skulle plockas av vid laddning...

 

Tack för tipsen Lappen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...