Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sämre WiFi, iOS 11/11.1


mpower

Rekommendera Poster

Mer än jag som upplever att WiFi fungerar sämre efter att ha uppdaterat till iOS 11/11.1? För egen del märker jag det betydligt mycket mer efter att ha uppdaterat till 11.1.

 

Någon som vet om och/eller vad man kan/bör göra för att det ska bli bra/bättre igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag tittat lite mer på detta problem som jag upplever som ett problem. Frun min ligger kvar på iOS 10 (punkt något) medan jag ligger på iOS 11.1. Bilden nedan visar skillnaden i samma rum som jag tidigare har haft full täckning i. Och överlag har jag sämre täckning på många ställen som jag tidigare har bra. På vissa ställen har jag nu mer ingen WiFi-täckning alls.

Min mobil till vänster och fruns till Höger. Har även två barn vars mobiler har samma täckning som fruns.

 

post-804-0-30214700-1510483416_thumb.jpg

 

Grejen är ju att jag ganska nyligen (strax före 11.1 släpptes) uppdaterade till iOS 11. Jag gjorde för ovanlighetens skulle en full rensning - nollställde enheten och installerade den som en helt ny enhet.

 

Kanske värt ett besök på Apple Store?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag i varje fall varit på Apple Store och ventilerat om mitt problem. Fick lite tips att bl.a nollställa inställningar och nätverk vilket tyvärr inte hjälpte. Då återstår bara att nollställa/återställa luren igen och se om det hjälper. Annars blir det att lämna in den. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nollat/återställt luren igen men ändå samma problem. Troligtvis fel på själva delen för WiFi. Vickar man på luren så blir det ibland bättre och sämre. Får se om jag får tag på en sådan komponent så man kan byta ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...