Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Taggar i Finder.


Strandlund

Rekommendera Poster

Någon fler än jag som har problem med Taggning av tex. Word och Excel filer i Finder?

Skapar jag en Tagg på ett dokument i Finder och sedan gör en ändring i filen och sparar

så försvinner Taggen.

Detta har uppstått efter uppgradering till macOS High Sierra.

 

 

/Strandlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer inte med Pages - dokument. Jag brukar tagga mina dokument under t ex pågående, utkast, färdigt, arkiverat etc. Pågående betyder att jag fortfarande jobbar med texten. Och jag har inte upptäckt att taggen försvunnit när jag ändrat i dokumentet.

Däremot så händer det med MS office-dokument, så jag misstänker det är bugg i MS Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer inte med Pages - dokument. Jag brukar tagga mina dokument under t ex pågående, utkast, färdigt, arkiverat etc. Pågående betyder att jag fortfarande jobbar med texten. Och jag har inte upptäckt att taggen försvunnit när jag ändrat i dokumentet.

 

Däremot så händer det med MS office-dokument, så jag misstänker det är bugg i MS Office.

 

Stämmer! Det är bara i MS Word och Excel som Taggarna försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får vi hoppas att Microsoft snart släpper en uppdatering som fixar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...