Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra bilder från iCloud


helloosaferide

Rekommendera Poster

helloosaferide

Har ett problem som jag gärna skulle behöva hjälp med.

Jag använder iclouds lagringsminne på min telefon (det lägsta 50gb) men inte på min mac för att lagringen där är för stor och skulle då behöva uppgradera till ännu större minne på iCloud som kostar mer varje månad. Jag behöver egentligen inte heller spara det jag har på datorn i iCloud då jag har andra alternativ till detta, jag vill alltså endast ha Iclouds lagringssystem på min Iphone.

 

Nu till min fråga. Jag har precis uppdaterad min mac till nyaste versionen och fått appen bilder. Jag har inte överfört bilder från min iPhone till min dator sen december förra året då den inte synkade med gamla versionen av mac. Nu när jag då kopplar min iPhone till min mac hittar appen bilder i datorn bara 2900 av ca 9000 foton i min telefon. Jag antar nu att det har att göra med att min telefon sparar de flesta av bilderna i molnet iCloud och att de då fysiskt inte ligger i telefonen därför hittar inte datorn bilderna.

 

MEN hur gör jag nu för att på ett smidigt sätt importera alla de bilder från min telefon till datorn som ligger i molnet? För det verkar inte gå att spara bilder direkt från min Icloudinloggning till bilder på mac, och jag vill inte koppla iCloud till min mac jag vill bara att den ska spara bilderna från min telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du öppnar Bilder på iCloud från din Mac:
1. Gå in på www.icloud.com
2. Gå in på Bilder
3. Välj ut de bilder du vill hämta ner, det går utmärkt att markera flera stycken (håll ner CMD och markera flera).
4. Tryck på molnet med nedåtpil. Nu kommer bilderna att laddas ner till datorn och läggas i mappen "Hämtade filer".
5. Bilderna som nu ligger i datorn drar du över till programmet Bilder så importeras de dit.

Bilder i datorn är gjort för att köras ihop med iCloud bildbibliotek men eftersom du inte vill koppla ihop Bilder i datorn med iCloud bildbibliotek, så blir det detta sätt som står till buds.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du använder iCloud bildbibliotek på din telefon och på din Mac. Det betyder inte att du behöver spara andra filer på iCloud och du behöver alltså inte köpa till mer utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om trådskaparen redan har en massa bilder på Mac som inte finns på iCloud, så kommer ju dessa överföras till iCloud när iCloud bildbibliotek kopplas in och då kan det behövas mer utrymme...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...