Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Knappar för play, pause, nästa låt i iTunes


TB-000

Rekommendera Poster

När jag uppgraderade till macOS 10.13.1 (från 10.13) så slutade knapparna för att styra iTunes uppspelning på mitt USB-tangentbord för iMac att fungera. De knappar jag har problem med är ⏪, ⏯ och ⏩. Knapparna för volym fungerar som dom ska.

 

post-66583-0-40386400-1509719558_thumb.jpg

 

På min MacBook Pro så fungerar det att styra iTunes uppspelning med det inbyggda tangentbordet.

 

Jag har försökt jämföra inställningarna på MacBook Pro med iMac. Jag hittar inget relevant som skiljer.

 

Finns det någon som har en aning om ifall det är någon inställning som kan ha åkt snett i OS-uppgraderingen, och var jag i så fall hittar den och kan rätta till det?

 

post-66583-0-96625300-1509719580_thumb.png

 

Tack på förhand till alla som svarar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Musik kapade mina tangenter (tills jag ändrade det). Kanske Spotify kan göra det också? Några tankar, bara.

 

 

Bra tanke. Jag kör varken Google Music eller Spotify, men det kanske är någon annan app som kapat knapparna. Kan man se det enkelt någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tanke. Jag kör varken Google Music eller Spotify, men det kanske är någon annan app som kapat knapparna. Kan man se det enkelt någonstans?

Man kan öppna varje program ett i taget och se om det reagerar på de tre knapparna i fråga. Det är väl enkelt om än lite tidsödande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade boven. När jag avinstallerade Google Chrome så började knapparna fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade boven. När jag avinstallerade Google Chrome så började knapparna fungera.

Det var det jag menade med Google musik. Det är ett tillägg i Google Chrome. Jag var inte tillräckligt tydlig där. Bra att det löste sig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...