Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Plötsligt slukar iPhone 6s batteri efter olycka


dencoolakatten

Rekommendera Poster

dencoolakatten

För ungefär en månad sen (slutet av september) tappade jag min iPhone 6s. Den fick en liten spricka i glaset, knappt något som märkts av och ingenting man inte ser om man inte kollar noga.

 

Några dagar efter detta börjar jag märka att batteriet blivit grovt försämrat. För att ge ett exempel: åker buss och sen tunnelbana till skolan. Runt 50 minuters pendling. Lyssnar på spotify och skickar kanske några sms/snaps under denna tid. Vanligtvis har jag runt 80% batteri när jag kommer till skolan. Denna morgon hade jag 33% när jag kom fram. Och på den vägen har det varit.

 

Jag har dragit ner alla energislukande funktioner, tagit bort pushnotiser, bakgrundsuppdateringar, ingen bluetooth, rensat RAM osv osv.

 

Som batteriet är just nu är det ohållbart. Mobilen kan ladda ur vid 60%, fruktansvärt irriterande. Uppdaterade till ios 11.1 igår och det är bara ännu sämre nu.

 

Är detta något som kan lösas genom att byta ut batteriet? Hur ska jag gå till väga för att få tillbaka telefonens vanliga batteriprestanda?

 

Mvh en som aldrig skulle gått över från xperia

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket kan gå sönder om man tappar telefonen i backen. Om man från 1 meters höjd släpper en pryl på ett betonggolv eller liknade stum yta kan man utsätta prylen för 1000-tals g. Med otur är något trasigt rent mekaniskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dencoolakatten

Mycket kan gå sönder om man tappar telefonen i backen. Om man från 1 meters höjd släpper en pryl på ett betonggolv eller liknade stum yta kan man utsätta prylen för 1000-tals g. Med otur är något trasigt rent mekaniskt.

 

Så du tror inte att det blir bättre om man byter ut batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det inte att säga. Men du kan väl relativt enkelt och billigt byta och testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dencoolakatten

Det kan väl tom vara sladdar till befintligt batteri som lossnat?

 

Misstänker också att det är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan väl tom vara sladdar till befintligt batteri som lossnat?

 

Om sladden till batteriet lossnat lär telefonen inte ens starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dencoolakatten

 

Om sladden till batteriet lossnat lär telefonen inte ens starta.

aha, men då kanske batteriet bara ballat ut och problemet löses om man byter ut det? det laddar ut av en timmes användning men laddar å andra sidan upp på lika kort tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...