Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äntligen kan man byta sitt Apple-ID


lappen71

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blev lite konfunderad över vad det innebar. Har alltid haft mitt AppleID med “namn@minegendomän.tld” ...och kunnat byta.

 

Ser på Macrumor-sidan nu:

 

Prior to today, an Apple ID that used a third-party email address could be changed to another third-party email address, but there wasn't an option to use one of the Apple email accounts that are created when an Apple ID is made.”

 

Ja, så man kunde det innan med - men inte till en Apple-mail.

 

Tycker det låter lite konstigt ändå. Jag menar, mail som mail - spelar väl ingen roll om det är ...@me.com eller ...@you.com då man byter. :fundersam: Att även om det inte finns ett speciellt alternativ(/option) att välja, så är det väl bara att fylla i just den mailadressen manuellt då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blev lite konfunderad över vad det innebar. Har alltid haft mitt AppleID med “namn@minegendomän.tld” ...och kunnat byta.

 

Ser på Macrumor-sidan nu:

 

Prior to today, an Apple ID that used a third-party email address could be changed to another third-party email address, but there wasn't an option to use one of the Apple email accounts that are created when an Apple ID is made.”

 

Ja, så man kunde det innan med - men inte till en Apple-mail.

 

Tycker det låter lite konstigt ändå. Jag menar, mail som mail - spelar väl ingen roll om det är ...@me.com eller ...@you.com då man byter. :fundersam: Att även om det inte finns ett speciellt alternativ(/option) att välja, så är det väl bara att fylla i just den mailadressen manuellt då.

 

 

 

Konstigt? Är det konstigt att man inte vill vara beroende av Gmail eller annan leverantör för att kunna teckna ett Apple-ID. Ja man var tvungen till det tidigare,när jag skapade ett Apple-ID så kunde man inte få det med @icloud.com

 

jag vill ha "mitt namn"@icloud.com och nu kan jag det :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har kunnat skapa ett Apple ID tidigare från en iCloud-com adress, det kunde jag på en företagsmobil jag hade på ett tidigare jobb... Det blev en icloud.com adress som Apple ID. Däremot har man inte kunnat ändra från en icke Apple mejl som Apple ID till en icloud.com och det är väl det som är det nya nu att man kan det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har kunnat skapa ett Apple ID tidigare från en iCloud-com adress, det kunde jag på en företagsmobil jag hade på ett tidigare jobb... Det blev en icloud.com adress som Apple ID. Däremot har man inte kunnat ändra från en icke Apple mejl som Apple ID till en icloud.com och det är väl det som är det nya nu att man kan det.

 

 

 

Ursprungligen så kunde man inte skapa ett Apple-ID med en iCloud.com adress utan man var tvungen att använda tredjeparts.

När det ändrades vet jag inte men troligtvis efter 2010 för när jag skaffade min första iPhone som var en 3GS så gick det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...