Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur parkoppla iPhone 5 med MBP 2011?


113Nilsson

Rekommendera Poster

Hej

Som rubriken antyder så har jag problem med (eller snarare; det fungerar inte) att parkoppla iPhone 5 med MacBook Pro (tidig 2011) via Bluetooth.

Det kommer upp en kod och iPhone frågar om det är rätt kod och om den ska parkoppla. Jag accepterar, men inget händer.

Min avsikt är att föra över foton till iPhoto-biblioteket i MBP'n.

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Som rubriken antyder så har jag problem med (eller snarare; det fungerar inte) att parkoppla iPhone 5 med MacBook Pro (tidig 2011) via Bluetooth.

Det kommer upp en kod och iPhone frågar om det är rätt kod och om den ska parkoppla. Jag accepterar, men inget händer.

Min avsikt är att föra över foton till iPhoto-biblioteket i MBP'n.

/H

Använd kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Som rubriken antyder så har jag problem med (eller snarare; det fungerar inte) att parkoppla iPhone 5 med MacBook Pro (tidig 2011) via Bluetooth.

Det kommer upp en kod och iPhone frågar om det är rätt kod och om den ska parkoppla. Jag accepterar, men inget händer.

Min avsikt är att föra över foton till iPhoto-biblioteket i MBP'n.

/H

 

 

Använd kabel.

...och importera via Photos (bilder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphoto går också bra, vilket TS skriver att hen har.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nååågot sent reply från min sida... ;-)

 

Tack för tipsen boyz 'n girl's!(?)

 

Det är precis det jag brukar göra, men tänker att det kanske är lite enklare utan kabel, via Bluetooth, när jag inte befinner mig hemma.

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt använda kabeln precis som du gjort innan för att överföra bilder till iPhoto om du inte tänkt ta steget att börja synka via iCloud och nya "bilder" programmet istället för iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...