Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musik i min iPhone blir mysko


Warmaster

Rekommendera Poster

Hellou!

 

Har fått min nya iPhone 8 efter ett frustrerande halvår med Android. Har alltid använd dra-och-släppfunktionen och lagt in utvalda mp3 från min dator till rutan "På min enhet" och det har alltid fungerat fint.

 

Nu när jag gör likadant går kopieringen finfint och musiken hamnar på telefonen, men varje låt visas som ett eget album i mobilen. Väldigt konstigt och inte speciellt användarvänligt. Mp3-taggarna är i sin ordning ser det ut som och jag använder samma material som fungerat bra tidigare.

 

Har någon en ide om vad som kan vara tokigt. Senaste programvaran på allt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket program är du i när du "drar och släpper" din musik?

 

Med största säkerhet är dina mp3:or inte korrekt taggade.

Jag använder https://picard.musicbrainz.org för att tagga musik som inte är korrekt taggade.

Tippar jag själv så använder jag iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör iTunes och använder samma filer som fungerat förr. Ska kika på ditt tips. Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt mystiskt detta. Ibland när jag för över blir det en låt per album och ibland inte. Om det blir fel ibland kan jag ta bort det direkt och lägga till på en gång och det blir rätt. Som ett lotteri.

 

Inga idéer, alla genier? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hittat ett samband. Nr jag lägger till ett album första gången blir varje låt ett eget album. Sedan räcker det med att jag raderar låtarna och lägger till hela albumet igen så blir det rätt.

 

Very weird....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...