Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

För lite hårddiskutrymme för att säkerhetskopiera iPhone 7 Plus


MochiDoch

Rekommendera Poster

Hej,

 

Som titeln säger; jag har för lite hårddiskutrymme för att säkerhetskopiera iPhone 7 Plus men får samtidigt inte alternativet att säkerhetskopiera till extern hårddisk.

 

Hur kan jag lösa mitt problem och skapa en säkerhetskopia på extern hårddisk?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa mer iCloud-lagringsutrymme och göra en iCloud-säkerhetskopia är inget alternativ?

Kollat om du har några gamla iTunes-backup du kan radera som tar plats? iTunes->Inställningar->Enheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha din iPhonebackup via iTunes på en extern disk går det bra. Det kräver att du gör en enkel sak i terminalen. Detta kräver självklart att den externa disken alltid är inkopplad vid backup. Säg till om du vill göra detta så beskriver jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha din iPhonebackup via iTunes på en extern disk går det bra. Det kräver att du gör en enkel sak i terminalen. Detta kräver självklart att den externa disken alltid är inkopplad vid backup. Säg till om du vill göra detta så beskriver jag det.

Hej,

 

Ja, jag vill gärna göra detta! Att köpa iCloud-utrymme är inte riktigt min grej. Jag vill hålla saker och ting bortom molnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja, jag vill gärna göra detta! Att köpa iCloud-utrymme är inte riktigt min grej. Jag vill hålla saker och ting bortom molnet.

 

 

Ett ologiskt beslut för iCloud är garanterat säkrare än en extern hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste självklart göra en säkerhetskopia kontinuerligt på din externa disk.

Det går ut på att göra en symbolisk länk av katalogen som används av iTunes för backup.

http://osxdaily.com/2016/03/04/backup-iphone-to-external-hard-drive-mac/

 

(Det är detta som gör det hela: ln -s /Volumes/FileStorage/iTunesExternalBackupSymLink/Backup/ ~/Library/Application\ Support/MobileSync)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste självklart göra en säkerhetskopia kontinuerligt på din externa disk.

Det går ut på att göra en symbolisk länk av katalogen som används av iTunes för backup.

http://osxdaily.com/2016/03/04/backup-iphone-to-external-hard-drive-mac/

 

(Det är detta som gör det hela: ln -s /Volumes/FileStorage/iTunesExternalBackupSymLink/Backup/ ~/Library/Application\ Support/MobileSync)

Jag hittar inte Application\Support/MobileSync och inte heller "Backup".

 

Måste backup av just denna telefon göras till extern hårddisk eller måste SAMTLIGA telefoner säkerhetskopieras på denna externa disk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar du i ~/Library/Application\ Support/MobileSync eller /Library/Application\ Support/MobileSync ?

Det är viktigt att du letar i din hemkatalog.

 

Alla säkerhetskopior kommer gå till externa hårddisken. Men du borde kunna förfina och enbart göra en symbolisk länk till en viss telefons backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar du i ~/Library/Application\ Support/MobileSync eller /Library/Application\ Support/MobileSync ?

 

Det är viktigt att du letar i din hemkatalog.

 

Alla säkerhetskopior kommer gå till externa hårddisken. Men du borde kunna förfina och enbart göra en symbolisk länk till en viss telefons backup.

Jag lyckas inte hitta ~/MobileSync över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas inte hitta ~/MobileSync över huvud taget.

 

Den katalogen finns inte, det du skriver betyder "leta efter katalogen MobileSync i min hemkatalog". Aktuella katalogen ligger i ~/Library/Application\ Support/MobileSync

 

Om du öppnar Terminalen och skriver följande:

cd ~/Library/Application\ Support/MobileSync

tryck retur

Då ska du inte få något felmeddelande utan bara prompten.

Skiv nu:

pwd

tryck retur

Då visas följande (beroende på ditt kontos namn)

/Users/mats/Library/Application Support/MobileSync

 

Om inte så sker, bifoga skärmdumpar på vad som händer så ska vi hjälpa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och kom ihåg att jag har aldrig lyckats göra en backup på just denna telefon på denna dator.

post-70361-0-57251900-1509205352_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den katalogen finns inte, det du skriver betyder "leta efter katalogen MobileSync i min hemkatalog". Aktuella katalogen ligger i ~/Library/Application\ Support/MobileSync

 

Om du öppnar Terminalen och skriver följande:

cd ~/Library/Application\ Support/MobileSync

tryck retur

Då ska du inte få något felmeddelande utan bara prompten.

Skiv nu:

pwd

tryck retur

Då visas följande (beroende på ditt kontos namn)

/Users/mats/Library/Application Support/MobileSync

 

Om inte så sker, bifoga skärmdumpar på vad som händer så ska vi hjälpa dig!

Jag har bifogat skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå på iCloud-säkerhetskopia är fortfarande inget alternativ? Eller tycker du det fungerar smidigt och problemfritt med iTunes-backuper till externa hårddiskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå på iCloud-säkerhetskopia är fortfarande inget alternativ? Eller tycker du det fungerar smidigt och problemfritt med iTunes-backuper till externa hårddiskar?

Jag väljer inte fysiska säkerhetskopior av smidighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skapa de kataloger du saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skapa de kataloger du saknar.

Jag har nu manuellt hittat såväl Application Support som MobileSync...men kan inte finna den när jag skriver i terminal, det kommando du tidigare har skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här ska vi lösa.

Kan du visa exakt kommando och svar du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här ska vi lösa.

Kan du visa exakt kommando och svar du får.

Nu verkar det som att de första stegen funkar i alla fall.

 

Nu ska jag bara skriva in det där ln -s osv men innan jag gör det undrar jag om det finns något smidigt sätt att byta tillbaka eller hur det funkar om jag skulle behöva återställa från den externa disken fast på en annan dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...