Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läge VILA


adad

Rekommendera Poster

När jag anger läge vilar så har jag märkt att chassit blir kallt efter en stund. Men då jag rör mus eller någon tangent så startar datorn upp direkt. Så är allt OK. Min undran är vilka funktioner är fortfarande aktiva ? Drar den någon ström samt är detta bara bra för datorn när den är i viloläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag anger läge vilar så har jag märkt att chassit blir kallt efter en stund. Men då jag rör mus eller någon tangent så startar datorn upp direkt. Så är allt OK. Min undran är vilka funktioner är fortfarande aktiva ? Drar den någon ström samt är detta bara bra för datorn när den är i viloläge?

Det beror på dina inställningar. Viktigast är om Power Nap är aktiverad eller ej. Nedan från min mini (se lite annorlunda ut på en bärbar på grund av batteri/nätdrift).

 

post-28798-0-57309100-1509094103_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag anger läge vilar så har jag märkt att chassit blir kallt efter en stund. Men då jag rör mus eller någon tangent så startar datorn upp direkt. Så är allt OK. Min undran är vilka funktioner är fortfarande aktiva ? Drar den någon ström samt är detta bara bra för datorn när den är i viloläge?

 

Det går alldeles utmärkt att ha den i viloläge tex över natten. Inget skadas eller går åt pipan. Strömförbrukning under viloläge har jag sett siffror på 2 W. Många Macar drar 40-50 W påslagna obelastade som jämförelse. Jag har alltid haft mina Macar i viloläge när jag inte använder dem. Nada problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...