Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frustrerande långsam hantering av Applesupporten


Matfarsan

Rekommendera Poster

Har en Airport Extreme som funkar rejält dåligt i wifi.

Ibland har den en överföringshastighet på 250Mbit/s för att en liten stund senare droppa till 20Mbit/s (Även fast man sitter på exakt samma plats).

Kontaktade applesupporten och fick tala med en "junior advisor" i 1 timme och vi provade olika inställningar.

Eftersom vi inte fick det att fungera annorlunda konsulterade han deras "Senior advisor" som ringde upp mej och vi fortsatte felsökningen i 45 minuter utan framgång.

Denna "senior advisor" skulle då kontakta deras tekniker för vidare utredning.

Efter några dagar ringde "senior advisor" upp igen och vi fortsatte felsökning samt även gjorde allehanda tester. Jag fick även ladda upp en fil på mätresultat till apple som skulle bollas vidare till teknikerna.

En dryg vecka har gått och jag kontaktade idag "senior advisor" via mail, han har nu fått ytterligare tester som måste göras för att kunna lämna resultat till teknikerna.

Han vill således boka upp ytterligare en tid som vi kan sitta ner och prova olika saker.

 

Ska det verkligen behöva vara såhär, totalt nästan 3timmar i telefon och mer kommer det bli.

Borde det inte vara billigare och lättare för samtliga parter att bara byta ut skiten.

Eller försöker dom bara trötta ut mej så jag ska ge upp försöket att få ett garantiärende åtgärdat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...