Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV 4K eller annat alternativ?


mpower

Rekommendera Poster

Tänkte ventilera mitt önskemål här lite. Har sedan tidigare Apple TV gen. 4 som jag i grund och botten är väldigt nöjd med. Jag har en NAS med filmmaterial på som jag streamar från min iMac med Plex Server, vilket också fungerar väldigt bra.

Funderar nu på att införskaffa en extra Apple TV då jag vill flytta den nuvarande till sovrummet. Men...jag saknar smidig lösning för att se streamat material från nätet i god kvalitet med svensk text, vilket jag inte tycker funkar bra om man kör via AirPlay.

 

Så min fråga kring det hela är om någon rekommenderar någon annan burk där detta fungerar bättre? Det viktiga är ju att det är användarvänligt, precis som man är van vid som långvarig Apple-användare. :)

 

Jag är väldigt öppen och tacksam för förslag, tips och tankar kring detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag saknar smidig lösning för att se streamat material från nätet i god kvalitet med svensk text, vilket jag inte tycker funkar bra om man kör via AirPlay.

 

 

 

Duger inte Netflix,Viaplay,HBO mm mm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda nyttan med ATV 4K är om du har en 4K Tv och tänker hyra/köpa filmer från iTunes.

Samt nyttja lagliga streamningstjänster som jag nämnde ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda nyttan med ATV 4K är om du har en 4K Tv och tänker hyra/köpa filmer från iTunes.

Samt nyttja lagliga streamningstjänster som jag nämnde ovan.

 

 

Man vill ju att allt ska funka "no matter what", om man ska uttrycka det enkelt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte svarat på frågan vad det är för fel på Netflix mm?

För använder du dessa tjänster spelar det mindre roll vilken mediaspelare du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte svarat på frågan vad det är för fel på Netflix mm?

För använder du dessa tjänster spelar det mindre roll vilken mediaspelare du använder.

 

 

Sant. Visst är det bra med Netflix, HBO etc. men där visas ju inte alltid det man önskar. Och sedan blir det ju ganska dyrt om man ska säkra upp sig med alla dessa streamingtjänster. Du förstår säkert hur jag tänker och resonerar?! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Sant. Visst är det bra med Netflix, HBO etc. men där visas ju inte alltid det man önskar. Och sedan blir det ju ganska dyrt om man ska säkra upp sig med alla dessa streamingtjänster. Du förstår säkert hur jag tänker och resonerar?! :)

 

 

Så vad exakt är det du är ute efter?

 

Tänk på att Swefilmer och dylik nu är olagligt och inget du ska sträva efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så vad exakt är det du är ute efter?

 

Tänk på att Swefilmer och dylik nu är olagligt och inget du ska sträva efter.

 

 

Visst händer det att man tittar på lite andra streamingtjänster som inte tillhör de mer lagliga men även vissa event-kanaler som bara har webbsändning. Det tråkiga med webbaserat är ju att när där är utländskt med svensk text så har inte jag lyckats få det att funka på iPhone med texten och sedan finns det ju heller ingen webbläsare för ATV vad jag känner till som skulle kunna lösa problemet.

 

Hade Apple t.ex släppt Safari eller godkänt webbläsare på ATV hade det ju varit pricken över i:et. För övrigt tycker jag ATV är bland det bästa då jag har provat både Android-mediaspelare samt Raspberry Pi som inte har imponerat mycket för mig i dessa sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har en 4K och tycker om allt med den, förutom att man inte kan koppla in sin externa hdd. Alla vet vi varför men det är ett stort minus i min bok.

 

Jag kollade på alternativ och det enda jag kom fram till som var vettigt är Nvidia Shield TV. Den för mig verkar vara det absolut bästa alternativet, då den verkar användarvänlig, har mycket stöd OCH kan spela upp äkta 4K utan problem med extern hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en 4K och tycker om allt med den, förutom att man inte kan koppla in sin externa hdd. Alla vet vi varför men det är ett stort minus i min bok.

 

Jag kollade på alternativ och det enda jag kom fram till som var vettigt är Nvidia Shield TV. Den för mig verkar vara det absolut bästa alternativet, då den verkar användarvänlig, har mycket stöd OCH kan spela upp äkta 4K utan problem med extern hårddisk.

 

 

Kör faktiskt för tillfället en Rasberry Pia 3. Funkar bra för det mesta med play-kanaler, Plex mot min NAS m.m. Kul att testa, men visst är känslan med ATV bäst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...