Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

High Sierra tog bort All My Files ?


Minkowski

Rekommendera Poster

Var är nu All My Files från Finder som ju fanns i Sierra

Vad är det mer de har tagit bort i HS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den smarta mappen/sorteringen "All my Files" har ersatts med "Recent".
Om du vill ha en smart mapp/sortering som gör det All My Files gör så går det absolut att göra. Du kan skapa en smart mapp som sorterar på ja olika sätt.

I Finder:
Arkiv - Ny smart mapp
(File - New smart folder)

Du kommer få upp en grå list i filfönstret/Finder-fönstret. Där finns "Spara" (Save) och "+".

Trycker du på "+" kommer en rad upp där du kan välja sorteringsalternativ.

T ex göra så att det ser ut så här...
post-13591-0-91187000-1508260933_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du. Recent är ju bra. Fanns inget sådant i Sierra ?
Men den ersätter inte riktigt All My Files så att jag gör en smart folder som du föreslog

Vilka andra ändringar har de gjort ? finns det sammanfattad någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du. Recent är ju bra. Fanns inget sådant i Sierra ?

Men den ersätter inte riktigt All My Files så att jag gör en smart folder som du föreslog

Vilka andra ändringar har de gjort ? finns det sammanfattad någonstans

 

Finns inte Google på din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilka andra ändringar har de gjort ? finns det sammanfattad någonstans

https://www.macworld.com/article/3199825/macs/macos-high-sierra-features-specs-pricing-faq.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photos/Bilder tycker jag har de största förändringarna, nu kanske Minkowski blir lite gladare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photos/Bilder tycker jag har de största förändringarna, nu kanske Minkowski blir lite gladare. :)

 

 

:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photos/Bilder tycker jag har de största förändringarna, nu kanske Minkowski blir lite gladare. :)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är nu All My Files från Finder som ju fanns i Sierra

Vad är det mer de har tagit bort i HS ?

Apple har förfinat Sierra i och med High Sierra och då behövs inte All My Files längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#6 Raffe:

Photos har fått ett lyft i rätt riktning men det finns mycket mer att förfina där- t ex sökning av en bild visar inte alla de album den kan förekomma i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

Photos är fortfarande långt ifrån vad jag skulle vilja se.

- kan inte jämföra två foton sida vid sida, något som jag ofta gör.

- kan inte söka album som ett foto tillhör.

- kan inte hitta och eliminera duplikat automatiskt

- kan inte vara säker på när bilden är tagen

etc etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

- kan inte vara säker på när bilden är tagen

 

 

 

Jo det kan man något som bevisats om och om igen för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jo det kan man något som bevisats om och om igen för dig.

Det kan jag inte tro. Visa var dessa frågor har besvarats "om och om igen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag inte tro. Visa var dessa frågor har besvarats "om och om igen"

 

 

Gå till tråden du har startat om Bilder och läs.

Där har flera med bilder visat att man visst kan se när bilden är tagen.

Problemet att du verkar inte kapabel att ta dig till skrivna ord och förstå dess innebörd. Men det är ett faktum att du redan fått detta bevisat för dig och så ta nu och gå till din mastodont tråd och läs. För i denna tråd ska du inte börja tjata om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag inte tro. Visa var dessa frågor har besvarats "om och om igen"

Senaste gången resulterade det i en tråd på 30 sidor. Läs den igen.

 

Med bild sida vid sida menar du samma bild redigerad jämfört med den oredigerade bilden eller två olika bilder? Även om motivet är det samma men det är två olika filer.

 

Om du gör det ofta så utgår jag ifrån att du gör det utanför Bilder på nått sätt.

 

Det där med att hitta duplikat och radera automatiskt kräver AI. Jobbar du rätt så har du inga duplikats filer. Duplikata motiv lär ta ett bra tag innan det fungerar på en personlig dator. Jag skulle aldrig vilja ha detta utfört med automatik.

 

När en bild är tagen ligger i metainformationen i bilden. Det är inte samma sak som filens tidstämpel. Vilket man har förklarat för dig förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste gången resulterade det i en tråd på 30 sidor. Läs den igen.

 

Med bild sida vid sida menar du samma bild redigerad jämfört med den oredigerade bilden eller två olika bilder? Även om motivet är det samma men det är två olika filer.

 

Om du gör det ofta så utgår jag ifrån att du gör det utanför Bilder på nått sätt.

 

Det där med att hitta duplikat och radera automatiskt kräver AI. Jobbar du rätt så har du inga duplikats filer. Duplikata motiv lär ta ett bra tag innan det fungerar på en personlig dator. Jag skulle aldrig vilja ha detta utfört med automatik.

 

När en bild är tagen ligger i metainformationen i bilden. Det är inte samma sak som filens tidstämpel. Vilket man har förklarat för dig förut.

1:Det är olika filer jag menar. Jag har testat andra program som visar flera filer sida vid sida för att kunna jämföras.

2: Duplikat problemet: den är ganska irriterande. Liksom Lappens svar som bagatelliserar allt jag frågar. Jag har använt Photos Duplicate Cleaner och den har hittils inte kostat något. Den är inte heller helt bra men kan ändå hitta en del duplikat

Power Photo som kostar pengar hittar alla duplikat

3: filens tidsstämpel är den jag vill ha. Och det har jag förklarat för dig förut om och om igen men det tycks inte gå hem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3: filens tidsstämpel är den jag vill ha. Och det har jag förklarat för dig förut om och om igen men det tycks inte gå hem...

 

 

Läs din gigantiska tråd så finns svaret där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lightroom gör det. Minns inte om Aperture gjorde det. Bilder är kraftigt bantat jämfört med Aperture. Så pågrund av det går Bilder bort för mig.

 

2.Duplikat skulle jag ALDRIG leta efter automatiskt. Gör rätt från början.

 

3. Filens tidstämpel är när filen skapades. Inte när bilden togs. Detta är så i alla program för bilder. Ska du ha info om när och ev var bilden tog så får du kolla i Exif datat i bilden. Som inte visas komplett om du visar information om bildfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Luminar ihop med Bilder, det ersätter Aperture för mig. Fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med Bilder i Sierra. Jag använder Förhandsvisning utöver Bilders egna redigeringsmöjligheter. Det funkar bra för mig. Det räcker för mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...