Max58 Postad 17 oktober, 2017 Share Postad 17 oktober, 2017 Vi har varsin iPhone. Varför syns de nummer jag ringer/tar emot på min mans telefon och tvärtom? Hur löser jag problemet? Vi börjar bli trötta på det.... Till saken hör att jag skaffade en ny iPhone SE och han övertog min iphone5. Tacksam för hjälp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 17 oktober, 2017 Share Postad 17 oktober, 2017 Vi har varsin iPhone. Varför syns de nummer jag ringer/tar emot på min mans telefon och tvärtom? Hur löser jag problemet? Vi börjar bli trötta på det.... Till saken hör att jag skaffade en ny iPhone SE och han övertog min iphone5. Tacksam för hjälp. Inställningar >Telefon > Samtal på andra enheter? Och ni har olika appleid? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 17 oktober, 2017 Share Postad 17 oktober, 2017 Det syns därför att ni är uppkopplade mot samma Apple ID. Det kan vara praktiskt ibland om man har flera enheter, även datorn och iPad kan kopplas ihop. Så då kan man svara i den som man har närmast när det ringer. Den enkla lösningen är helt enkelt att ni ser till så att ni har olika Apple ID installerat i telefonerna. Så eftersom det är han som har övertagit din gamla telefon så är det lämpligt att du behåller din som det är, jag antar att du helt enkelt har överfört datan från din gamla till din nya och din gamla behöll dina uppgifter? Jag tror på i detta fall nollställa din gamla telefon, din mans telefon alltså, och ställ in ett nytt konto för honom med nytt Apple ID. Nollställning görs under Inställning - Allmänt. Nere i listan. Du ska radera alla inställningar etc, så att den kan ställas om som helt ny. Då slipps eventuella grejjer som är kvar från när du använde den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max58 Postad 17 oktober, 2017 Författare Share Postad 17 oktober, 2017 Har stängt av telefon på andra enheter. Men vi har samma Apple-id. Så det är det som spökar då? Tycker det är praktiskt med samma Apple-id, men då får jag alltså stå ut med det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 17 oktober, 2017 Share Postad 17 oktober, 2017 Tycker du verkligen att det är praktiskt när det krånglar? Man ska ALLLTID ha separata Apple-id för att undvika det du upplever nu. Olika Apple-id och aktivera familjedelning så man kan dra nytta av dom appar andra i familjen köper. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max58 Postad 17 oktober, 2017 Författare Share Postad 17 oktober, 2017 Måste man nollställa telefonen? Kan man inte bara byta Apple-id? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 17 oktober, 2017 Share Postad 17 oktober, 2017 Du kan byta Apple ID, att jag rekommenderar nollställning av telefonen det är ju för att det är ett snabbt och enkelt sätt att tömma den på gamla inställningar som du hade när du använde den. Den blir "som ny". Men det är absolut inget måste, bara en rekommendation. Du kan logga ut från Apple ID som finns i nu och skapa/logga in på ett annat. Men du kan behöva göra fler justeringar. Efter utlogging och inloggning med nytt Apple ID:Kolla Inställningar - FaceTime. Bocka ur om det finns kvar uppgifter som gäller uppgifter om din nya telefon och det förra Apple ID't. Gör samma sak under Inställningar - Meddelanden - Skicka och ta emot. Bocka ur om det finns kvar uppgifter från gamla inställningarna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max58 Postad 17 oktober, 2017 Författare Share Postad 17 oktober, 2017 Tack för alla svar! Jag börjar med att byta Apple-id, får se om det räcker. Tack än en gång för snabba svar! ???? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max58 Postad 17 oktober, 2017 Författare Share Postad 17 oktober, 2017 Men var går jag in och byter Apple-id på hans telefon? De enda ställen jag hittar nåt är antingen iCloud eller iTunes store och App Store? Nollställde ju när vi bytte telefon och då skulle det säkerhetskopieras till iTunes o var jätteknöligt. Tänkte liksom slippa allt det där..... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 17 oktober, 2017 Share Postad 17 oktober, 2017 Rekommenderar att nollställa telefonen fullständigt innan Apple-ID bytet och börja om från början för att slippa framtida strul. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.