Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bildbiblioteket på NAS


michaela_h

Rekommendera Poster

Hej.

 

Min man och jag vill ha våra bildbibliotek på vår gemensamma My Cloud (NAS). Anledningen till detta är att vi vill ha alla foton samlade och vill inte ha bilderna på våra datorer eftersom de blir så fulla. Min dator har nu flera 1000 foton nu som jag vill flytta över och därefter vill jag framledes lägga över fotona direkt till NAS-en istället för via datorn. Jag vill dock ej exportera utan helt enkelt flytta biblioteket. Det är alltså inte som backup vi vill använda NAS-en.

 

Som jag har förstått det så kan man skapa nytt bildbibliotek genom att hålla in alt-tangenten när man öppnar bilder. Däremot så hittar jag inte MyCloud i listan när jag trycker på "skapa nytt". Är det för att MyCloud står under "delad" i Finder eller?

 

Har googlat runt och sökt i forumet men hittar inget svar på hur jag ska få fram MyCloud i listan,

 

Hur ska jag göra?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska komma med en gissning så kan det vara för att NAS:en är monterad med protokollet SMB. Kan du använda AFP i stället?

 

Har du sett denna?

Rättat prompt (hjälpfönster) för tullstatus och ursprungsland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska komma med ...

 

Har du sett denna?

Rättat prompt (hjälpfönster) för tullstatus och ursprungsland

? Ska det vara en länk här eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska komma med en gissning så kan det vara för att NAS:en är monterad med protokollet SMB. Kan du använda AFP i stället?

 

Har du sett denna?

Rättat prompt (hjälpfönster) för tullstatus och ursprungsland

 

Tack för svar, jag har försökt byta under delat i systeminställningar, men det är ingen skillnad... Ska kolla länken du skickade o ev tänka om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det funkade inte nu heller. När jag går in på info finns det inget om delning (står bara allmänt och översikt och inget är klickbart). Men det kanske är för att mycloud inte räknas som extern hårddisk? Är det bättre att skippa mycloud och ha foton på extern hårddisk? Eller vad är smidigast när man är två som vill ha sina bibliotek på samma ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...