Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tim Cook har synts till i Stockholm


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

"Apple-chefen och hans medarbetare uppges ha gått in genom entrén till Apples konto i Stockholm.

Breakit skriver att en av deras reportrar han fråga vad Tim Cook gör i Stockholm, men det tycktes han inte vara intresserad att svara på."

 

Intressant stavning! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Apple-chefen och hans medarbetare uppges ha gått in genom entrén till Apples konto i Stockholm.

 

Breakit skriver att en av deras reportrar han fråga vad Tim Cook gör i Stockholm, men det tycktes han inte vara intresserad att svara på."

 

Intressant stavning! :hihihi:

 

Såg du något genom fönstret...? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Såg du något genom fönstret...? :whistling:

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kartonggrejen kan nog vara viktig i dessa plastmobbande dagar.

I kartongen till min iPhone 5 finns det ca 26 gram hårdplast*, i kartongen till iPhone 8 är det istället någon sorts styv kartong.

"Att Apple under fjärde kvartalet sålde nästan 79 miljoner telefoner"**

innebär att man kan spara ca 2000 ton plast under samma tid.

 

* Plus, om jag minns rätt, en liten plastlåda som lurarna låg i.

** År 2016 enligt http://www.mobil.se/nyheter/iphone-kar-igen-g-r-om-samsung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg honom inte när jag åkte genom stan... men han kanske är en morgongök

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du något genom fönstret...? :whistling:

Ja, fast inte Tim Cook...... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kartonggrejen kan nog vara viktig i dessa plastmobbande dagar.

I kartongen till min iPhone 5 finns det ca 26 gram hårdplast*, i kartongen till iPhone 8 är det istället någon sorts styv kartong.

"Att Apple under fjärde kvartalet sålde nästan 79 miljoner telefoner"**

innebär att man kan spara ca 2000 ton plast under samma tid.

 

* Plus, om jag minns rätt, en liten plastlåda som lurarna låg i.

** År 2016 enligt http://www.mobil.se/nyheter/iphone-kar-igen-g-r-om-samsung

Jag blev nyfiken och plockade ut all* plast ur kartongen till min Iphone 5s. Bottnen satt med dubbelhäftande tejp, den räknade jag inte med.

 

*Rättelse: Inte riktigt all plast. De fyra sidorna är klädda på insidan av lite drygt millimetertjocka plastpaneler. Jag kan dock inte ta ur dem med mindre än att förstöra kartongen. Den totala mängden plast bedömer jag vara åtminstone 65-70 gram.

 

post-28798-0-99846500-1507883250_thumb.jpg

 

post-28798-0-15822700-1507883794_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev nyfiken och plockade ut all* plast ur kartongen till min Iphone 5s. Bottnen satt med dubbelhäftande tejp, den räknade jag inte med.

 

*Rättelse: Inte riktigt all plast. De fyra sidorna är klädda på insidan av lite drygt millimetertjocka plastpaneler. Jag kan dock inte ta ur dem med mindre än att förstöra kartongen. Den totala mängden plast bedömer jag vara åtminstone 65-70 gram.

 

attachicon.gifplast.jpg

 

attachicon.gifplast2.jpg

 

Verkar vara samma lösning som i femmans låda. Och hela lådan till åttan ser ut att vara gjord i kartong, inklusive lurarnas förpackning. Telefonen hade fortfarande någon skyddsplast och själva lådan var inplastad, det sistnämnda bör gå att göra med papper istället utan allt för stora problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara samma lösning som i femmans låda. Och hela lådan till åttan ser ut att vara gjord i kartong, inklusive lurarnas förpackning. Telefonen hade fortfarande någon skyddsplast och själva lådan var inplastad, det sistnämnda bör gå att göra med papper istället utan allt för stora problem.

Absolut så. Dock är jag övertygad om att Apple och Tim Cook har sett till att det blir billigare att förpacka med kartong. Det är det som egentligen motiverar. Miljöaspekten är dock en välkommen bonus. Två flugor i en smäll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev nyfiken och plockade ut all* plast ur kartongen till min Iphone 5s. Bottnen satt med dubbelhäftande tejp, den räknade jag inte med.

 

*Rättelse: Inte riktigt all plast. De fyra sidorna är klädda på insidan av lite drygt millimetertjocka plastpaneler. Jag kan dock inte ta ur dem med mindre än att förstöra kartongen. Den totala mängden plast bedömer jag vara åtminstone 65-70 gram.

 

attachicon.gifplast.jpg

 

attachicon.gifplast2.jpg

 

 

Testa att lägga den vita delen av förpackningen till hörlurarna i varmt vatten så får du se :)

 

http://mashable.com/2012/10/10/earpod-package-water/#dhJIRuF9DOqb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jag har ser inte ut så där och är garanterat av plast. Men det är ju bra att det har ändrats.

 

 

Prova...det ser ut och känns som plast men är inte det.

Har själv testat och det fungerar. Var alla fall så med den som kom med iPhone 6 och den såg ut som din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova...det ser ut och känns som plast men är inte det.

Har själv testat och det fungerar. Var alla fall så med den som kom med iPhone 6 och den såg ut som din.

Jag har dotterns Iphone 6-kartong och hörlurshållaren ser likadan ut som min. De väger lika mycket. Jag vågar dock inte säga om den är original. Men jag tänker inte testa eftersom de ju förstörs om du har rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dotterns Iphone 6-kartong och hörlurshållaren ser likadan ut som min. De väger lika mycket. Jag vågar dock inte säga om den är original. Men jag tänker inte testa eftersom de ju förstörs om du har rätt.

 

 

Från iPhone 5 och framåt till förpackningen byttes till papper så är det som jag säger.

 

http://www.macgasm.net/2012/10/11/apples-new-earpods-casing-simply-dissolves-in-water/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett klipp från intervjun

 

Vi börjar med att prata om den eventuella revolutionen runt AR. Jag frågar om allmänheten kommer att förstå det revolutionerande i tekniken och om de ens behöver förstå tekniken.

Jag tror inte att de behöver förstå, inte direkt. Jag skulle vilja jämföra det med när vi öppnade App Store 2008. När de första apparna kom ut var folk inte så imponerade. Jag kommer ihåg att folk skrev saker som att "det här är inte så fantastiskt" och "det här kommer inte att bli så viktigt". I dag kan vi inte tänka oss ett liv utan mobilappar och vi använder dem till allt.

AR är coolt, men det är inte spel med stora explosioner som får folk intresserade. Det är när man placerar en simpel IKEA-stol som folk blir imponerade. Tim håller med och lägger till att det är först när något är en del av vårt vardag som något blir viktigt på riktigt.

 

Men kan AR bli så viktigt? Att det tar ett steg från att vara en cool tech-demo till något som verkligen förändrar våra liv.

Jag tror att vi kommer att se en liknande kurva som vi såg med de vanliga apparna. Efter en första fas kommer kurvan i användning att peka rakt uppåt. AR är fundamentalt annorlunda mot VR eftersom AR kan vara en del i allt du gör, varje dag.

Kanske har han helt rätt i det. Att AR om ett tag är en naturlig del av våra digitala liv och något som vi inte alls tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, allvarligt? Blir ni lika till er när Huaweis eller Samsungs CEO besöker Sverige också? Den här personkulten hos vissa apple-fans alltså.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, allvarligt? Blir ni lika till er när Huaweis eller Samsungs CEO besöker Sverige också? Den här personkulten hos vissa apple-fans alltså.... :hihihi:

 

Nu ska vi se. Är vi på Huaweis eller Samsungs forum? Nä, trodde väl det. Inte på Sonys, Motorola, Nokias forum heller.

:nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, allvarligt? Blir ni lika till er när Huaweis eller Samsungs CEO besöker Sverige också? Den här personkulten hos vissa apple-fans alltså.... :hihihi:

Inte för att jag särskilt bryr mig Tim Cook, men om Samsungs CEO besöker Sverige så kan jag åker dit och säger honom ett sanningens ord om vilket skräp han säljer. Har aldrig ägt en Samsungpryl jag varit nöjd med. Är det inte det ena så är det det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag särskilt bryr mig Tim Cook, men om Samsungs CEO besöker Sverige så kan jag åker dit och säger honom ett sanningens ord om vilket skräp han säljer. Har aldrig ägt en Samsungpryl jag varit nöjd med. Är det inte det ena så är det det andra.

Precis har heller aldrig varit nöjd med någon samsuck pryl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...