Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Watch 3 cellular i Tyskland


EdRed

Rekommendera Poster

Hej, ska åka Düsseldorf nästa vecka. Tänkte inhandla en Watch 3. Vet att Apple Store finns där, men är det någon som har tips på någon annan butik? Och kommer en cellular inköpt i Tyskland fungera i Sverige när det väl får stöd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med annan butik, någon annan kedja? Media Markt är ju stora där.

Jag är 100 på att den modell som säljs i Tyskland är exakt samma som kommer säljas i Sverige när stöd kommer.

Jag har beställt en från Tyskland som kommer om några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde på Apple.de med leverans till min adress på borderlinx.com. Totalpris blir ungefär som att köpa den i Sverige när / om den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Antar att du fått klockan, nöjd?

Du låter verkligen säker på att den kommer att fungera i Sverige, nånn speciell anledning?

 

Är sugen på att beställa själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått klockan. Är mycket nöjd, betydligt snabbare än series 2. LTE på klockan funkar inte i Sverige än, endast på grund av att våra stela operatörer inte vill låta oss använda e-sim. Jag är ganska övertygad om att de inte kan hålla emot och inser att e-sim är framtiden. Frågan är bara när.

När de väl ”släpper på” är det den model som säljs i Tyskland som också kommer säljas / fungera hos oss. De LTE-band den klarar av är de vi har här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du är nöjd!

 

Ni tror inte att en ny AppleWatch LTE hinner komma innan den stöds i Sverige? Då pratar vi runt 2019.

 

Tänker att det inte är nånn större mening att köpa LTE versionen om den ligger långt bort i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken finns att det blir så men jag har svårt att tro att det tar så lång tid innan e-sim funkar hos oss. Telia har stöd för e sim i andra länder. Dessutom kommer det flertalet mobiler med e-sim. iPad (pro) har stöd för e-sim mm. De kommer inte kunna ducka.

Jag har bevisligen chansat. För mig var snabbare processor värt det, sen kommer jag bli sjukt nöjd när jag kan använda LTE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...