Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta spellistor i Itunes från gammal dator till ny


Toveloves

Rekommendera Poster

Detta är kanske ett uttjatat ämne, men jag behöver verkligen hjälp. Jag har en gammal dator från (MacBook 2007) med ett riktigt fullt itunes-bilbliotek, och det viktigaste där är alla mina spellistor. Nu har jag köpt en nyare dator Macbook pro (sent 2013) och jag har testat att helt sonika kopiera hela itunes till min externa hårddisk och senan dra över den till itunes i den nya datorn. Men nu har all musik försvunnit in i biblioteket och inga spellistor finns kvar, jag hittar ingenting.

 

Snälla, hjälp mig! Hur ska jag göra för att bevara alla mina spellistor och för att få itunes att se likadant ut i den nya datorn?

 

MYCKET tacksam för svar!

 

/Tove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har fört över iTunes-biblioteket (inte iTunes-programmet) till en extern hårddisk och sedan flyttat över detta bibliotek till den nya datorn och på samma ställe där det låg i det gamla, alltså i mappen Musik, och sedan startart om den nya datorn så ska spellistor etc. följa med eftersom de finns i mappen du flyttat över.

Så jag funderar på om det helt enkelt kan vara så att du bara inte ser dem i iTunes? Om du har använt ett äldre iTunes i din förra dator så har ju iTunes ändrats en hel del. Du behöver vara i "Musik" och stå i "Bibliotek" då får du fram vänsterspalten med spellistor etc.

Se nedan... Först välj Musik där jag markerat, och sen stå i Bibliotek.

post-13591-0-61243100-1507368501_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är kanske ett uttjatat ämne, men jag behöver verkligen hjälp. Jag har en gammal dator från (MacBook 2007) med ett riktigt fullt itunes-bilbliotek, och det viktigaste där är alla mina spellistor. Nu har jag köpt en nyare dator Macbook pro (sent 2013) och jag har testat att helt sonika kopiera hela itunes till min externa hårddisk och senan dra över den till itunes i den nya datorn. Men nu har all musik försvunnit in i biblioteket och inga spellistor finns kvar, jag hittar ingenting.

 

Snälla, hjälp mig! Hur ska jag göra för att bevara alla mina spellistor och för att få itunes att se likadant ut i den nya datorn?

 

MYCKET tacksam för svar!

 

/Tove

Förmodligen är biblioteket inte kompatibelt med din nyare dator. Eller har du samma Itunesversion i respektive dator? I stället bör du använda funktionen att exportera spellistor (från den gamla datorn) och sedan importera dem (i den nya). Du kan i Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon lägga till en tangentkombination (jag brukar ta kommando + §) för att slippa exportera varje lista via menyerna. Nedan dumpar som kan avvika i upplägg från äldre versioner.

 

post-28798-0-63826800-1507372892_thumb.png

 

post-28798-0-84942600-1507372893_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...